Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. februar 2002 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billeder i Word (vha. VBA)

Er det muligt vha. VBA at gemme et billede i et Word dokument én gang og så bare referere til det flere gange senere i dokumentet?
Avatar billede renewiuff Nybegynder
26. februar 2002 - 08:02 #1
Hvorfor ligge du ikke dine data i en Resource File, det er næmmere at arbejde, eller i en Access Database.....
Avatar billede rvm Nybegynder
26. februar 2002 - 23:31 #2
Ja det er det - jeg har tidligere svaret nej, men er nu blevet lidt klogere *S*

Indsæt dit billede som du plejer
Tryk kopier
Vælg indsæt speciel
Vælg indsæt kæde

Nu har du indsæt et billede der kun er en henvisning til det andet

Held og lykke

Richardt
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
27. februar 2002 - 08:22 #3
Og det kan lade sig gøre vha. VBA, Richardt?
(nå, ja, det kan ALT, men hvordan? (vha. hvilket objekt-hierarki?))
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
27. februar 2002 - 08:25 #4
Rene: Jeg har godt nok aldrig hørt om en Resource File i forbindelse med Word før.....looking into it....bb