Avatar billede mariaf Juniormester
25. februar 2002 - 09:47 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fordele ved opgradering C5?

Hvilke kontante fordele er der ved at opgradere fra en version 1.60.4 til en 2.10? Det koster jo en bondegård, og skulle jo gerne give nogle målbare fordele.
Avatar billede sthen Nybegynder
25. februar 2002 - 09:49 #1
De helt kontante fordele burde Navision da selv kunne oplyse dig om.
Avatar billede sas Nybegynder
25. februar 2002 - 09:55 #2
Den mest entydige kontante fordel er at du bidrager til udviklingen af Axapta - så kan du bruge den næste bondegård på at købe dette produkt.
Avatar billede sysop Juniormester
25. februar 2002 - 11:37 #3
På et eller andet tidspunkt kommer der garanteret en ting du skal bruge i en kommende version, og når du så skal købe den koster den 2 bondegårde!!!

Iøvrigt har jeg selv opgraderet til den, og jeg kan se en del små ting som letter min hverdag en lille smule.!
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 08:56 #4
Der er sket mange væsentlige nyheder fra version 1.60.4 til idag, hvilket i sig selv viser at sas's kommentar er noget sludder.

Først og fremmest er de nye versioner ægte windows programmer hvor 1.60.4 er et dosprogram med en windows skal ovenpå. Dette indebærer store fordele ved kommunikation med andre programmer, platforme m.v.

Der er desuden gjort en del for at forbedre brugervenligheden i form af knappaneler som afløsning af lokalmenu'en, lettere rapportdesign for de mest almindeligt brugte rapporter m.v.

Fra version 2.0 er der desuden mulighed for at etablere en nem ehandelsløsning.

Det fører for vidt at gennemgå alle ændringer/forbedringer i detaljer, men hvis du har en ordentlig forhandler kan du få tilsendt en demo cd med programmet.
Avatar billede sas Nybegynder
27. februar 2002 - 09:25 #5
Jeg var ikke orienteret om at version 1.60.4 var en tillempet dosudgave.

Hvis Mariaf alligevel skal tage den store tur fra et dos baseret miljø til et ægte Windows program, kunne det være en idé at komme ud af kløerne på Navision - de vil alligevel satse alt på Axapta og derfor kun nødtørftigt vedligeholde C5 til low-end markedet. Jeg ved det er politik - men faktum er at det høje prisleje de har på samtlige ydelser gør totalomkostninger ved at bruge C5 er uforholdsmæssigt høje i forhold til konkurrerende produkter.
Kig på http://regnskabsprogrammer.homepage.dk/oversigt.htm for at se dem alle.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 09:34 #6
tjaa - 40.000 brugere i dk kan kun tage fejl, og hvorfor skulle Navision droppe et program med så mange brugere. Axapta er jo ikke et alternativ med de nuværende priser
Avatar billede sas Nybegynder
27. februar 2002 - 09:53 #7
Tak fordi mcregn så elegant demonstrerer den dogmatiske holdning som concorde har levet højt på længe - at fordi så mange har programmet må det være det eneste som fungerer.
Deres proprietære udviklingsmiljø og ligeså proprietære database binder kunderne til de alt for dyre forhandlere.

Jeg angiver ikke Axapta som et alternativ for low-end markedet - blot konstaterende at dette segment ikke får den opmærksomhed som de betaler for.

Lad os indstille de politiske mudderkastninger her - mariaf spurgte om der er nogen kontante fordele ved at opgradere fra en c5 til en senere - og jeg synes hun har krav på at kende alternativet til Concorde-dogmet.
Avatar billede mariaf Juniormester
01. marts 2002 - 10:03 #8
C5 er faktisk et rigtigt godt program, og ingen er mere bundne af deres forhandler end de selv ønsker. Men det var argumenter for en opgradering, jeg savnede, og de kan altså opsumeres til

- ægte windows
- ehandel
- knappaneler i stedet for lokalmenu
- en masse småændringer, som er en gevinst i dagligdagen

Jeg siger tak for hjælpen - og mcregn - der er også point til dig, hvis du lige giver et svar i stedet for en kommentar.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2002 - 10:05 #9
ok - så svarer jeg, men be om at få en democd (du kan maile til mig på mc@revisor-huset.dk, så kan jeg brænde en til dig)