Avatar billede speedguiden Nybegynder
25. februar 2002 - 09:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hold jer fra OPASIA netexpress adsl!

Kære internetbrugere,

Lige en lille advarsel fra speedguiden.
Hold jer lang værk fra opsia hvis i vil have delt jeres adsl forbindelse(uden at det koster røven ud af bukserne). Forbindelsen kan nemlig ikke deles uden en router, hvorimod TDC bredbåndspakke sagtens kan deles via en simpel switch. Det bekræfter opasia kundesevice selv! Tilogmed er opasia netexpress uopsigeligt i 6 mdr.

Venlig hilsen den bitre Speedguide
Avatar billede Noone Nybegynder
25. februar 2002 - 09:40 #1
GAB... Hvis man ikke ved det, er det sgu ens egen skyld... Man kan jo finde ud af den slags ved at læse produkt beskrivelsen.
Avatar billede speedguiden Nybegynder
25. februar 2002 - 09:44 #2
chanoa>>
hvis man ikke har meget forstand på netværks opsætning kan det være svært
at vide.
Avatar billede junior101 Nybegynder
25. februar 2002 - 09:54 #3
Hvis 14 kr. i måneden er røven ud af bukserne, så kan jeg se, at du har ret... det er det, som det vil koste dig, hvis du anskaffer dig en speedstream router, hvorefter du kan dele din forbindelse lige så tosset, som du gider... ring  og bestil..
Avatar billede Noone Nybegynder
25. februar 2002 - 09:54 #4
Så ringer man til kundeservice INDEN man bestiller, eller sætter sig ind i tingene... Jeg er sikker på, at opasias slags afdeling kan svare på den slags spørgsmål, der kunne komme fra folk som ikke har meget styr på netværk. Og hvis ikke de kan, kan de sikkert stille om til andre der kan.

Der er ingen grund til at råbe sådan op, fordi du ikke har sat dig ind i stoffet før du bestiller.

Og da det lader til, at du har et problem, ledte jeg lige lidt efter en løsning... http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?75 Den router koster ifølge edbpriser.dk under 1000 kr. via postordre.
Avatar billede speedguiden Nybegynder
25. februar 2002 - 10:00 #5
14 pr md. eller 1000 kr for en ny, er da også en slags penge, og ja jeg har nok ikke sat mig ind i det. Men spørgmålet er blevet oprettet med henblik på at andre ikke begår samme fejl som mig. Ikke for at provokere.
Avatar billede arkivaren Nybegynder
25. februar 2002 - 10:05 #6
Ja -ja! Pas nu på.. Teledanmarks er også uopsigeligt i 6 mdr.
Avatar billede snowball Novice
25. februar 2002 - 10:05 #7
"Tilogmed er opasia netexpress uopsigeligt i 6 mdr." Hvilken ADSL/"Bredbånd" pakke er efterhånden ikke det !? ;)

Snowball
Avatar billede speedguiden Nybegynder
25. februar 2002 - 10:08 #8
arkivaren>>
okay, my bad
Avatar billede Noone Nybegynder
25. februar 2002 - 10:17 #9
Fra http://www.cybercity.dk/privat/kundeservice/abonnementsbetingelser/adsl/

"Abonnementsaftalen har en bindingsperiode på 6 måneder fra etablering af forbindelsen."

Og fra http://signup.tiscali.dk/faq.phtml?prod=adsl&seg=consumer&no=11#11
"I de første 5 måneder er aftalen uopsigelig fra abonnentens side."

Og på http://www.tele.dk/html/privat/internet/bredbaand/betingelser.html#1 står der: "Abonnementsaftalen er uopsigelig i 6 måneder fra indgåelsen af aftalen."

Og endeligt på http://boomtown.net/adsl/bt.adsl.price.php denne: "Boomtown ADSL er uopsigeligt i 6 mdr."
Avatar billede speedguiden Nybegynder
25. februar 2002 - 10:26 #10
ja man kan næsten kun blive klogere af at læse dette index. :)
Avatar billede blmmer Nybegynder
25. februar 2002 - 13:49 #11
PS.
man kan jo og så købe et netkort mere og så dele forbindelsen igennem den første maskine
Avatar billede Noone Nybegynder
25. februar 2002 - 13:56 #12
Ja, sådan et koster ca. 295, der til lægger vi et program til at dele forbindelsen, det koster 686 (Winroute Lite med 3 brugere.) (Benyttes linux er prisen for software 0, det samme er den med MSICS, dog er MSICS ikke specielt god)
Avatar billede toontech Nybegynder
25. februar 2002 - 17:15 #13
Slap dog af med de priser, man behøver ikke Winroute for at dele sin netforbindelse, hos AnalogX fåes en proxy gratis, og så er den utrolig nem og sætte op: http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm
Hvis man bruger den delte interforbindelse der følger med Win98.2 og XP, ja så er det gratis.
Avatar billede arkivaren Nybegynder
25. februar 2002 - 17:24 #14
Må jeg andefale denne side. Der står faktisk en hel del om netop dette emne:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare
Avatar billede chucky-zl Nybegynder
26. april 2003 - 19:35 #15
Speedguiden : er du sikker på at man kan dele sin TDC forbindelse med en switch? jeg anskaffede mig en, men kunne ikke rigtigt finde ud af det... Så jeg ringede til TDC for at høre om, hvordan jeg kunne dele. De sagde at det kunne man ikke (kun med router kan man), og at TDC Internet og Teledanmark er to forskellige ting. Teledanmark Bredbånd kan nemlig godt deles i to, da pakken kommer med to dynamiske ip'er..