Avatar billede ricelius Nybegynder
24. februar 2002 - 22:00 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Engelsk eller amerikansk...?

Jeg overvejer at anskaffe en engelsk XP (jeg kan ikke bruge en dansk til noget). Der står, at sproget er UK, og forhandleren ved intet.
Mit spårgsmål er: Er der forskel på en US og en UK version? Altså, står der fx "colour" i den britisk-engelske i stedet for "color"?

Jeg ønsker nemlig ikke at have en britisk version...

-Ricelius
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2002 - 22:02 #1
Umiddelbart vil jeg mene, at en engelsk udgave er på amerikansk, da Microsoft er amerikansk.
Avatar billede resten Nybegynder
24. februar 2002 - 22:02 #2
Der er kun en version på engelsk og det er UK.
Avatar billede resten Nybegynder
24. februar 2002 - 22:02 #3
Og der er ingen forskel på dem.
Avatar billede rune_c Nybegynder
24. februar 2002 - 22:04 #4
det er amerikansk engelsk
Avatar billede ricelius Nybegynder
24. februar 2002 - 22:38 #5
ufc -> Det ville jeg også tro, men jeg blev i tvivl, da der stod UK.

resten -> Mener du, at hvis fx man køber en WinXP i USA, vil sproget være britisk engelsk??
(Sådan er nemlig det ikke med Win2k el. Win9x.)

rune_c -> Er det noget, du ved, eller noget, du mener?

Tak for jeres hurtige svar... I skal nok få jeres points, når jeg lige har fået svar på disse uklarheder.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2002 - 22:42 #6
Jeg vil godt nok undre mig meget, hvis microsoft vil bruge resourcer og penge på at ændre sproget fra amerikansk engelsk til uk engelsk.
Avatar billede resten Nybegynder
24. februar 2002 - 22:43 #7
Jeg har kørt med 3 versioner af xp på engelsk og der var intet forskel på dem overhovedet så det er jeg 100% overbevist om.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. februar 2002 - 22:54 #8
resten har ret - den engelske version er den samme - uanset om den er købt i usa el. england.

resten> ang. mit problem over icq... NU fucker det helt op....
ICQ virker heller ikke mere... ØV!
Avatar billede ricelius Nybegynder
24. februar 2002 - 22:54 #9
OK... Tak for svarene :)
Avatar billede resten Nybegynder
24. februar 2002 - 23:13 #10
John du kan fange mig på mail.