Avatar billede kirsten Nybegynder
23. februar 2002 - 22:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

NTLDR!

Hmmm.. har lige formateret og skulle til at installere XP og nu pc booter op kommer der følgende fejl: NTLDR: Kunne ikke åbne drev multi(0)disk(0)rdisk(0)partion(1)
Jeg er rimelig sikker på det er fordi jeg har slettet en partion der var på disken. Jeg har prøver fdisk og slette partionen og oprette en ny, prøvet fdisk/mbr, intet virker!!

Hilfe....
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. februar 2002 - 22:39 #1
har du gjort den primære partition aktiv, ellers kan du ikke bruge den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. februar 2002 - 22:39 #2
du skal bruge fdisk til at gøre den aktiv!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. februar 2002 - 22:40 #3
hvilket format har du brugt, fat36 eller 32 ellert NTFS?
Avatar billede kirsten Nybegynder
23. februar 2002 - 22:45 #4
Jeg har prøvet at gøre den aktiv men fdisk sige at den allerede er aktiv og det er fat32!
Avatar billede kirsten Nybegynder
23. februar 2002 - 23:00 #5
Please anybody...?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. februar 2002 - 23:00 #6
prøv at lave en stor partition, aktiver den og boot igen før du formaterer den!
Avatar billede kirsten Nybegynder
23. februar 2002 - 23:49 #7
Jeg er ked at sige det ikke hjalp.. :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. februar 2002 - 23:55 #8
hmm, du får nok ikke løst det før i morgen, medmindre der er en der på dette tidspunkt har løsningen!
Avatar billede grinderslev Praktikant
24. februar 2002 - 00:00 #9
Prøv at lave en aktiv partision på under 8,5GB som C: drev og forsøg igen.
Avatar billede cuco Nybegynder
24. februar 2002 - 00:08 #10
Lav din partition om til en NTFS partition, der er ingen grund til at køre FAT32 når du kan køre NTFS. Det løser måske problemet.
Avatar billede mib33 Nybegynder
24. februar 2002 - 02:22 #11
Start din XP installation, når du så kommer til et skærmbillede hvor du kan vælge "enter for at installere" og "R for at reparere", så vælger du R, så kommer du ind i XP genoprettelses konsol, derinde kan du så formatere din HD, så er det XP der formaterer den, og så virker det bagefter, jeg har selv lige haft samme problem for 4 dage siden.
Du kan alternativt, hvis du har en anden maskine med XP, så sæt HD i som slave, start maskinen, og formater HD.
Avatar billede kirsten Nybegynder
24. februar 2002 - 10:42 #12
Det er et compaq bundkort og jeg fandt ud af at det ikke understøtter Win2000 (lorte firma) for det gik helt fint da jeg prøvede at installere win98! Så medmindre end af jer har en go ide, så er der ikke andet at gøre end at køre win98 ind på maskinen!!

:)
Avatar billede mib33 Nybegynder
24. februar 2002 - 16:27 #13
Har du prøvet mit forslag, det skulle virke, uanset om det er et "S"compaq bundkort, eller ej. ?????
Avatar billede kirsten Nybegynder
24. februar 2002 - 16:33 #14
Yup, jeg har prøvet med at lade XP formatere, men det er det samme..
Surt, min bror må leve med 98 indtil han får en ny pc!!
Takker for indsatsen. :)
Avatar billede kirsten Nybegynder
24. februar 2002 - 16:33 #15
..