Avatar billede madka Nybegynder
23. februar 2002 - 18:38 Der er 20 kommentarer

Slet funktion til nyhedssystem

Kan I hjælpe mig med at lave en slet funktion til min nyheds system. Mine nyheder kommer op over hinanden hver gang jeg opretter et nyhed. Derfor vil jeg have at nå jeg trykker på slet så skal der komme en liste over hvad der ligger i min database. Så skal jeg kunne slette nogle af nyhederne.

Der er login system på min nyhed system.

Jeg håbber i kan hjælpe mig og tak.
Avatar billede zyxep Nybegynder
23. februar 2002 - 18:39 #1
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion21.asp der kan du få at vide hvordan du laver en slet funktion :)
Avatar billede horsmark Nybegynder
23. februar 2002 - 18:43 #2
hvorfor sætter du ikke levetid på dien nyheder... så slettes de automatisk hver gang der er en bruger der loader siden?

F.eks. opret nyhed der skal leve i 4 uger...

Du slipper så for at administrere databasen eftersom den rydder op i sig selv ;-)
Avatar billede arriva Nybegynder
23. februar 2002 - 18:47 #3
ellers kunne du også bare tage de nyeste nyheder...
Meget let, bare lav om i din SQL sætning så den bliver noget i retning af "SELECT TOP 10 * FROM nyheder"....
Avatar billede horsmark Nybegynder
23. februar 2002 - 18:49 #4
oki har du løbenummer på nyhedstabellen?
Avatar billede madka Nybegynder
23. februar 2002 - 18:51 #5
nej man der er dato og navn på.
Avatar billede arriva Nybegynder
23. februar 2002 - 18:57 #6
løbenummer? er det en fordanskning af id? ;)
madka: har du ikke 3 kolonner? Id, dato og navn?
Avatar billede madka Nybegynder
23. februar 2002 - 18:58 #7
ER der nogle der kan lave den for mig ??
Avatar billede madka Nybegynder
23. februar 2002 - 18:58 #8
ER der nogen der kan lave den for mig ??
Avatar billede madka Nybegynder
23. februar 2002 - 18:59 #9
ER der nogle der kan lave den for mig ??
Avatar billede arriva Nybegynder
23. februar 2002 - 19:00 #10
ja...
Avatar billede arriva Nybegynder
23. februar 2002 - 19:01 #11
men det er jo let ;)
prøv at se her:
http://www.eksperten.dk/spm/176583
Avatar billede arriva Nybegynder
23. februar 2002 - 19:02 #12
ellers så mail mig på mrt@broze.dk så skal jeg nok lave det....
Avatar billede madka Nybegynder
23. februar 2002 - 19:09 #13
jeg ved det er let men jeg har prøvet alt og det hjælper bare ik'
Avatar billede madka Nybegynder
23. februar 2002 - 19:10 #14
ER der nogen der kan lave den for mig ??
Avatar billede arriva Nybegynder
23. februar 2002 - 19:11 #15
kan du ikke lige sige hvad det er du vil have lavet, en slet funktion, en hvor den kun viser det nyeste eller hvad?!?!
Avatar billede arriva Nybegynder
23. februar 2002 - 19:13 #16
...jeg kan godt lave det for dig, alt efter hvornår du skal bruge det ;)
Men hvis du bare skal bruge en kode der viser dig dine nyheder, og så kan du slette hvad du vil, kan jeg lave det til dig i aften...
Avatar billede madka Nybegynder
23. februar 2002 - 21:29 #17
Jeg har lavet en der viser nyhederne i databasen, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kan lave en link som sletter de enkelte nyheder der burde ikke hver svært.
Avatar billede arriva Nybegynder
23. februar 2002 - 21:52 #18
du laver bare et link <a href="sidenavn.asp?slet=<%=Record("id")%>><%=Record("Overskrift")%> og så sætter en if sætning ind i starten af din side hvor den sletter det request("slet")....
Håber du forstår hvad jeg mener ;)
// Morten
Avatar billede madka Nybegynder
24. februar 2002 - 09:35 #19
<a href="sidenavn.asp?slet=<%=Record("id")%>><%=Record("Overskrift")%>

Viser fejl!
Avatar billede arriva Nybegynder
24. februar 2002 - 09:45 #20
<a href="sidenavn.asp?slet=<%=Record("id")%>"><%=Record("Overskrift")%>
...og så skal du self. lige rette den til ;)
Ellers så send mig din side på mrt@broze.dk, eller post koden her...