Avatar billede nicce Nybegynder
23. februar 2002 - 18:19 Der er 10 kommentarer

Manglende fil?

hejsa, jeg har problemer med en pc med win 98 installeret. jeg har fjernet noget virus osv, og en af de inficerede filer kunne norton ikke reparere (studie.exe), så den slettede den, nu er mit problem at hvergang pcén starter i windows, kommer der er fejl meddelelse hhvor den siger at den ikke kan finde "studie.exe" ejeren at pcén aner ikke hvad det er for et program? og jeg har prøvet at kigge i start menuen efter dette program men kan ikke se det, jeg har søgt i hele registrerings DBèn efter "studie" men har ikke fundet noget, jeg har kigget i MSConfig og der kan jeg heller ikke se nogen relation til nettop den exe fil?? så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, pcén virker fint, men jeg vil have den til at holde op med at spørge efter den fil under opstart... hvad kan jeg gøre?

mvh

nicolaj
Avatar billede mjl Nybegynder
23. februar 2002 - 18:20 #1
Har du tjekket autoexec.bat
Avatar billede jr40 Nybegynder
23. februar 2002 - 18:25 #2
nicce>>>Skal jeg sende min autoexex.bat fil til dig, og se om den dur.?
Avatar billede djm33 Nybegynder
23. februar 2002 - 18:26 #3
Tjek system.ini og win.ini
Pas på hvad du sletter. For hvis du sletter noget du ikke skulle slette... Så er du f----d

Held og Lykke
Avatar billede jr40 Nybegynder
23. februar 2002 - 18:26 #4
/Det bedste er nok af gemme de filer på ens diske der er vigtige, også formatere dine drev, og installere nyt.

Kan kun råde til det, hvis man slet ik kan finde ud af, hvad din computer fejler.
Avatar billede djm33 Nybegynder
23. februar 2002 - 18:27 #5
hvis fejlen først kommer inde i windows har det intet med autoexec.bat og gøre...
Avatar billede nicce Nybegynder
23. februar 2002 - 19:24 #6
jeg ahr tjekket .ini filerne og jeg kan ikke se nogen relatering til den maglende exe fil.. Som jeg har forklaret, virker pcén fint nu..den ahr blot den irrerende relatering til den fil som ingen aner hvad er?? og nej det har ikke noget med autoexec/config sys at gøre :-)

håber sgu i kan hjælpe
Avatar billede grinderslev Praktikant
23. februar 2002 - 20:38 #7
Du kunne jo lige prøve en gang til med REGEDIT fra en DOS-prompt.
Denne gang så søg efter hele fil navnet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2002 - 23:10 #8
Det lyder som om du har ledt alle de relevante steder, så jeg vil forslå at du "fixer symptomen" istedet for fejlen.
Kopier c:\windows\notepad.exe, og navngiv den nye fil c:\windows\studie.exe

Se om det kan få fejlmeddelelsen til at forsvinde, eller om der kommer en anden fejlmeddelelse, der måske kan fortælle hvilket andet program der leder efter filen.

Evt. kan du disable alle de items du har under start fanebladet i msconfig, og se om fejlemeddelelsen forsvinder. Gør den det, må du enable dem igen en efter en for at finde den "skyldige". Du skal selvfølgelig genstarte efter hver "enabling" for at se om fejlmeddelelsen kommer.
24. februar 2002 - 13:44 #9
Hvis du ved hvilket program filen tilhører kan du jo også bare downloade programmet, og installere det igen, og derefter afinstallere eller bare beholde det!
Jeg tror ikke det er en fil der hører til Win98, jeg har den ihvertfald ikke!
Avatar billede jr40 Nybegynder
24. februar 2002 - 14:28 #10
heller ik mig.