Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:09 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Deling af ADSL/bredbånds forbindelse

jeg har lige spørgsmål vedr. køb af en evt. TeleDanmark Bredbånd|ADSL forbindelse på en eks. 2mbit forbindelse. Man kan købe en switchs så man dele forbindelse og bruge den som i et normalnetværk. Men kan en hub ikke også gøre dette. Altså dele internetforbindelsen og almindelig netværk ???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. februar 2002 - 21:11 #1
Jo, det er funktionelt det samme. Med mange 'putere på
er en switch at foretrække, da en hub sender alle pakker til
alle 'putere. Men det virker og er typisk billigere...
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:12 #2
SÅ en hub kan man nemt købe...uden nogen forskel...
FOrdi hvis huben sender til alle putere så blive forbindelse vil langsomere eller hvad ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. februar 2002 - 21:16 #3
Hvis A sender pakker til B og C sender til D, vil en switch sørge for
at B ikke ser Cs pakker, og D ikke ser Bs - dvs kapaciteten er lidt
større. I en hub ses alle pakker overalt -  vi har en lille hub til
op til 4 PC-ere med en ADSL-router - det er fint nok
Avatar billede mtas Nybegynder
22. februar 2002 - 21:17 #4
Ja fordi hvordan opsætter man det...

Hos teledanmark medfølger der en eller anden router(Hvad er det) skal man så bare i stedet for at gå direkte til pcen køre over i hubben og så ud til pcerne ??? eller er jeg helt gal på den ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. februar 2002 - 21:33 #5
Opsætning er nem. Et ledning fra router til hub, og så en ledning
fra hub til hver PC - det er det. Så skal hver PC måske opaættes.
Avatar billede zabber Nybegynder
22. februar 2002 - 22:24 #6
Du sætter adsl modemet i uplink på switch/hub så trækker du bare kabel fra hub/switch til dine computere husk at du skal have lige så mange ip adresser som du har computere tilsluttet nettet
Avatar billede geek1011 Nybegynder
22. februar 2002 - 23:47 #7
Når du får ADSL-kobling, får du udleveret et ADSL-modem samt en router, så flere computere kan komme på.
Du skal dog huske på, at når du skal have dine computere på netværket, skal du angive DNS-konfiguration og Gateway samt at angive din computer på LAN 's IP-adresse og SubMask.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. februar 2002 - 23:49 #8
...eller også sker det automatisk, geek.
Avatar billede jensb Nybegynder
23. februar 2002 - 17:40 #9
Avatar billede tha-man Nybegynder
23. februar 2002 - 22:56 #10
Du skal købe en HUB fra Sandberg den kan du få for 350 kr
Avatar billede flyfish.dk Nybegynder
23. februar 2002 - 23:10 #11
Hvis du er blevet bare en andelse forviret af denne gruppe, så kan jeg godt for stå dig, for folk kommer langt omkring. Det er egentlig ikke så svært. (undskyld GEEK's)
Prisen for en hub / Switch er idag ikke ret stort, men det kan godt betale sige at give den lille 100 KR mere for en switch eftersom at den har nogle fordele ved transport af mange filer / store filer.
Selve basic opsætningen har jeg nogle billeder af som jeg kan tilsende dig på mandag hvis du ønsker. det er ikke svære end man selv gøre det til !
Avatar billede jens.bastrup Nybegynder
24. februar 2002 - 21:48 #12
hos TeleDanmark Bredbånd|ADSL får du automatisk ip-ardresse jeg mener du kan have 7 computer tilslutted så du sætter dem alle på hent automatisk en ip-ardresse i netværk (husk hub :-) ).
det virker da hos mig så prøv det.
Avatar billede mtas Nybegynder
26. februar 2002 - 13:17 #13
Hvor kan man evt. købe hubs og switch henne ?
Avatar billede jensb Nybegynder
26. februar 2002 - 13:19 #14
Avatar billede thufir Nybegynder
27. februar 2002 - 11:44 #15
Hør her.. hvis du køber teledanmark adsl med en speedstream router skal du sådan set ikke gøre andet end at sætte det hele til.. Ved at der fra dit adsl modem går et netkabel til routeren og så fra routeren ud til din hub/switch og så fra switch'en et kabel ud til hver pc du vil have på internettet bagefter skal du sætte windows til at hente ipadressen automatisk.. fordi der på teledanmarks routere er en indbygget dhcp server er deler alle oplysninger om gateways dns server og din egen ipadresse ud.. det lyder måske indviklet men det er ellers ret så simpelt! hilsen thufir
Avatar billede thufir Nybegynder
27. februar 2002 - 11:45 #16
ja jens.bastrup det kræver jo lige at du oxo har en router! :)
Avatar billede jens.bastrup Nybegynder
27. februar 2002 - 15:03 #17
ja thufir den får du af Teledanmark det fik jeg da ???????
Avatar billede thufir Nybegynder
28. februar 2002 - 09:53 #18
Det får du ikke hvis du ie har ønsket det!!
Det ved jeg da jeg har en fætter der arbejder ved teledanmark
Avatar billede # Nybegynder
28. februar 2002 - 20:00 #19
jeg har godt nok ikke en fætter i teledanmark :-) men jeg har også fået en router med til mit ADSL hos teledanmark jeg har godt nok en fætter i et mælkefirma og en hos DSB O.S.V. ha ha
Avatar billede thufir Nybegynder
01. marts 2002 - 12:58 #20
he he sjovt sjovt meeen det er sgu rigtigt hva jeg siger... for teledanmark smider ikke en genstand til omkring et par tusinde i en papkasse bare sårn for sjov!! =)