Avatar billede quiztheman Nybegynder
22. februar 2002 - 17:49 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

licenser

Vi sidder og skal sælge en del brugte computere og så kom jeg til at tænke på om man må sælge en licens eller sælge en computer og så give brugeren den licens man her til feks windows 95
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. februar 2002 - 17:52 #1
Hvis licencen fulgte med computeren oprindeligt er den en del af computeren og må kun sælges med maskinen.

Hvis licnecen er købt seperat (ikke sammen med maskinen) kan man sælge den når man vil.
Avatar billede hemning Nybegynder
22. februar 2002 - 17:55 #2
Man må da godt sælge en licens! Man må bare ikke selv benytte licensen, hvis man har solgt den! Og hvis man sælger en computer med WinXX, så skal man give licensen med, ellers er det faktisk piratkopiering, selv om man har købt den lovligt! Det er jo licensen der beviser at det er et original program! Så det skal man!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. februar 2002 - 18:03 #3
hemning>> en OEM licens er en del af hardwaren og sælger man hardware følger licensen med (ditto omvendt) det står i Microsofts OEM licens regler. Derfor bør køber også forlange den oprindelige kvitering med i købet, for at kunne bevise at OEM licensen høre til den købte maskine.
Avatar billede quiztheman Nybegynder
22. februar 2002 - 18:08 #4
jeg takker
Avatar billede hemning Nybegynder
22. februar 2002 - 18:09 #5
Tak for points :o)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. februar 2002 - 19:12 #6
takker