Avatar billede psj Nybegynder
24. maj 2000 - 14:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

USB hub

Jeg har et USB ISDN modem som jeg ønsker to maskiner skal kunne have adgang til (ikke bruge den samtidig).

Kan man sætte modemet på USB hubben og 1 kabel fra af pc´erne til hubben. Med andre ord...kan 2 maskiner dele en USB hub uden noget går galt.
Avatar billede sonne Nybegynder
24. maj 2000 - 14:50 #1
sæt stikket i den computer der skal bruge ISDN
flyt stikket efter hvilken computer der skal bruge ISDNén
USB hub ? du mener vel en USB port .
Jeg har en USB mus og den rykker jeg fra den ene computet til den anden - alt efter hvor jeg arbejder. Det samme kan man vel gøre med ISDN'en

/vh
Aksel
Avatar billede psj Nybegynder
24. maj 2000 - 14:53 #2
Nej, jeg mener USB HUB.
Avatar billede tuf Nybegynder
24. maj 2000 - 05:42 #3
Det er en usb HUB, IKKE en netværks HUB
så det vil jeg ikke mene.
Den er jo beregnet til at få flere USB
porte til en PC
Avatar billede steffen Nybegynder
24. maj 2000 - 06:31 #4
Det er en OK logisk tankegang at forestille sig USB skulle virke den vej rundt - det gør det bare ikke. Der kan kun være én PC der styrer sådan en HUB og snakker med de tilsluttede ting.

Hvis der er netværk mellem PC'erne, kan I bruge windows' indbyggede deling, "Internet Connection Sharing", der er god vejledning til i windows hjælpen.
Avatar billede gnarf Nybegynder
25. maj 2000 - 08:38 #5
Hehe...og hvad sker der så hvis han gør det alligevel ? Futter man mon noget af eller ??

Ihvertfald skulle man mene det ville virke, hvis du sørger for at kun en PC er tændt ad gangen. Så vil der jo kun være en PC som styrer USB HUB'en, og det burde virke.

Det burde sku virke, hvis du sørger for computerne ikke er tændt (forbundet) samtidig.
Avatar billede gozar Nybegynder
25. maj 2000 - 20:13 #6
Steffen>>Hvordan laver man så USB Netværk??

Hvoffor ikke bare være på nettet sammentidelig??

Indigrenser:
2 Netkort
1 RB45 Amerikansk telefon kabel(Twistet pair) eller BNC kabel
1 RB45 krysser (Kun Hvis der bruges RB45)
2 T stik (Kun hvis der bruges BNC
2 Terminatore (KUN BNC)
2 Komplette computere, mindre end 160 Meter fra hinanden

Opskrift.
Sæt netkortene i maskinerne. Forbind kablerne
Sør for tcp/ip protokollen er installeret på bække computere.
Vælg egenskaber ved overnevnte protokol
Giv computeren med ISDN modemmet Ip adressen 192.168.0.1
Giv den anden computer ip adressen 192.168.0.2
Set undernetmasken til 255.255.255.0 på bække computere
Resten forgår kun på computeren uden ISDN modemet
Gå under fanem DNS og skriv den primær, og sekundær ip adresse ind. (De står
  på oplysningerne over din internet forbindelse)
Tryk på Fanen Gateway og skriv ip adressen 192.168.0.1

Vupti.. Gå på nettet.

Fgl er ikke afprøvet, men burte virke i teorien.
Avatar billede steffen Nybegynder
25. maj 2000 - 20:34 #7
Der er ikke noget der hedder USB netværk?

Der er noget der hedder USB->TCP eller USB->Coax konvertere, og så kører netværket derfra.

USB virker direkte PC<->PC, altså uden HUB.

Med en HUB introduceres downstream, kanaler, host/client mv., der gør at det ikke længere er muligt at benytte systemet fra to PC'ere.