Avatar billede geek1011 Nybegynder
22. februar 2002 - 13:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

!!! KAN IKKE KOMME PÅ !!!

Vi har 2 computere i huset, og den ene af computerne (min fars computer) kan sagtens komme på nettet.

Der går et kabel fra mit værelse ind til min fars værelse, hvor routeren og ADSL-modem'et står.

Jeg kunne uden problemer komme på nettet i går aftes, men idag kan jeg så ikke komme på nettet.
Jeg har checket kablerne - først inde på mit eget værelse - der sider kablerne som de skal, mit PCMCIA-card sider i min computer som de skal, netværksinstillingerne er som de skal være, og da alt var som det nu skulle være, gik jeg ind på mit fars værelse, checkede kablerne, de sider også som de skal.
Kablet fra routeren og til min computer løber oppe på loftet, og da et sådan kabel er ret så stærkt skulle det da vel ikke kunne "gå i stykker", vel?

Er der nogen der har nogle gode forslag til, hvordan jeg igen kan få min computer på nettet?
Avatar billede olsenator Nybegynder
22. februar 2002 - 13:13 #1
Kan din fars komme på ?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. februar 2002 - 13:14 #2
har du prøvet at pinge din fars computer?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. februar 2002 - 13:15 #3
Har i mus?

Jeg har haft særdeles sjove oplevelser med mus og tp kabler :)
Avatar billede rajczik Nybegynder
22. februar 2002 - 13:16 #4
Det er Fordi at i skal have et Netværk's Kort som skal Køres sammen
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. februar 2002 - 13:17 #5
rajczik, say what?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. februar 2002 - 13:19 #6
tjek ip adresser...
tjek om der kan pinges enhederne imellem
Avatar billede wiuff Nybegynder
22. februar 2002 - 13:25 #7
Du skriver jo det hele er "Ok!", ... hvilket det jo tydeligvist ikke er.
Prøv at skrive alle relevante informationer ned, så som:
ISP, Netopsætning på begge PC'ere, kabling (type og topologi), etc.
Avatar billede geek1011 Nybegynder
22. februar 2002 - 13:31 #8
>> Har i mus?
Ja, vi har endda 3 mus.
Min er fra Logitech og er trådløs...

Alt er som det skal være.. jeg frygter at fejlen derfor er på loftet, hvor kablet altså ligger.
Hvis det er en mus, som er skyld i, at jeg ikke kan komme på nettet med min computer (altså ikke sådan en fra Logitech og de der...) så får den følgende straf (hvis jeg fanger den):
Halen bliver revet af den.
Jeg brækker nakken på den
Og hvis den overlever, så hugger jeg hovedet af den.
Det er nemlig en meget grov forbrydelse, at forhindrer mig i at få min computer på Internettet.

Ja, jeg kan komme på nettet med min fars computer, men hvad nytter det, hvis min far lige pludselig skal til at bruge den? Jeg bliver NØD til at få min egen computer koblet på også!
Avatar billede geek1011 Nybegynder
22. februar 2002 - 13:33 #9
Jeg har checket alle instillingerne. De er som de skal være, stikkene er sat rigtigt i og DNS-konfigurationen er som den altid har været.
Avatar billede olsenator Nybegynder
22. februar 2002 - 13:45 #10
Grunden til jeg spørger om din fars kan komme på, er gemen fejlfinding...

Som sagt ovenover: Ping din fars computer samt router, hvis der svares er det ikke kablet (så skal du i det mindste ikke må musejagt).
SU
Avatar billede geek1011 Nybegynder
22. februar 2002 - 23:43 #11
Spm. lukket. Musen er frifundet *lol*

Nu har jeg endelig (selv) fundet ud af, hvad problemet var.

Problemet var, at mit før-installerede 16 til 32 Mbps PCMCIA-card var i stykker, og derfor var ude af stand til at koble til adapteren, som så skulle kobles til routeren.
Jeg har derfor købt et nyt PCMCIA-card, 10/100 mbps og efter at jeg installerede cardbus-driverne eller min PCI Ethernet controller, og derefter installerede PCMCIA-card'et og rodet lidt med TCP/IP instillingerne (DNS-konfiguration og Gateway samt at angive IP-adresse og SubMask) kom jeg endelig på :-)

Såeh... nu kan jeg hvist roligt kalde mig selv for IT-supporter...
Avatar billede geek1011 Nybegynder
22. februar 2002 - 23:44 #12
Lukket