Avatar billede weblockdk Nybegynder
22. februar 2002 - 12:31 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

NetExpress via ATM - skal jeg købe router?

Jeg har som titlen siger et netexpress abn. hos TDC med et Siemens Kabelmodem og et ATM kort. Jeg har overvejet at anskaffe mig en router, men ville lige have et par gode grunde til jeg skulle gøre det - eller ikke gøre det.

jeg får fast IP i næste uge og overvejer at hoste min egen hjemmeside og mailserver, desuden skal jeg indenfor nærmeste fremtid have koblet endnu en pc på netværket.
Avatar billede 1003 Nybegynder
22. februar 2002 - 12:52 #1
Så ville routeren være en stor fordel, da du før routeren kan have flere pc´ere koblet op på nettet via en hub eller en switch, når du har fast ip.
igennem en router.
fordelen er jo også at du ikke skal installere opkaldssoftware på computeren.
læs lidt mere her: http://internet.opasia.dk/info.php?id=28166
Avatar billede weblockdk Nybegynder
22. februar 2002 - 13:25 #2
kender du så noget til Cisco 677? har hørt noget om at den ikke kan bruges til netexpress?

hvad mener du?
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
22. februar 2002 - 13:42 #3
Så vidt jeg ved er der kun disse 2 router der kan bruges til Netexpres 1 ATM, der er nok flere, men der er de to TeleDK selv har brugt.
Cisco 1401 (mener jeg den hedder)
Broadband SpeedStream 5711
og der er ikke billige!!
Jeg har selv overvejet router, men er gået lidt væk fra det igen pga. prisen. Du kan finde Broadband SpeedStream 5711 på www.edbpriser.dk til ca. 4700.

Mvh.
Avatar billede junior101 Nybegynder
22. februar 2002 - 14:05 #4
Eller du kan ringe til Opasia på 80808031 og bestille den nye cisco 806. Den vil koste dig den nette pris af 100 kr i måneden, men så får du også en router, der sparker røv. Hvis jeg var dig, ville skifte til ethernet frem for ATM, da du godt kan opleve, at ATM for problemer i de nyere styresystemer som XP.