Avatar billede ps76 Forsker
22. februar 2002 - 10:59 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Fjerne spam sider?

Hej, her til morgen får jeg konstant besøg af nogle frække damer - desværre kun på computeren! - og de er temmelig standhaftige, ikke til at slippe af med. jeg har Nortons pers. firewall, jeg har nortons antivirus 2002 (xp maskine). Det er de samme sider, som dukker op hele tiden. De lægger 2-3 iconer på skrivebordet, og ved at højreklikke på disse kan jeg se, at de også lægges i windows biblioteket. (c:\windows\5-2-46-112.exe, samt c:\windows\62-1-1-2.exe, hedder de. Og så dukker der lige pludselig store saftige billeder op på skærmen, velsagtens fra disse filer.
De ligger også i tilføj/fjern programmer under navnet "webdialer", og der har jeg fjernet dem fra flere gange nu.
Min mistanke går også til et bibliotek i "programmer" ved navn "adp", hvor der ligger en fil "adp.exe", som jeg ikke kan slette!
Jeg har kørt "Ad-aware" som så denne fil, og påstod at have fjernet den på min opfordring, men nej!
Altså, der må være noget mere dybere inde i systemet, der skal fjernes, for at jeg helt slipper for dette, men hvad, hvor, og hvordan??
Preben
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
22. februar 2002 - 11:03 #1
adp.exe er spyware...

Ojeblik...
Avatar billede moebius Nybegynder
22. februar 2002 - 11:03 #2
Den eneste måde du kan slette de filer på, er nok at boote op i fejlsikkeret tilstand!!! På den måde bliver filerne ikke brug af windows og kan slettes!!!
HVis det ikke løser dit problem, kan jeg kun se en anden udvej! Geninstallation!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. februar 2002 - 11:04 #3
prøv evt. at starte i fejlsikret tilstand for at slette de lortefiler dér!
og kør så antivirus bagefter igen!
og tjeck lige hvilke programmer der starter med windows ved at køre msconfig!
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
22. februar 2002 - 11:10 #4
Har du installeret Limewire for nyligt ?
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
22. februar 2002 - 11:20 #5
Avatar billede yeti Nybegynder
22. februar 2002 - 11:35 #6
Tjek lige om der ikke er blevet installeret noget på din pc. Du ved under tilføj/fjern programmer
Avatar billede ps76 Forsker
22. februar 2002 - 11:38 #7
Ja, min mistanke drejer sig også om Limevare, som jeg var på igår.
Den vejledning, du henviser til, har jeg nu liggende foran mig. Punkt 1 siger "kill any running adp.exe and bargains.exe processes" - men jeg kan jo ikke slette den apg.fil?? Dernæst siger den "remove the programfiles\adp\directory - hvilket jeg jo heller ikke kan.
Mon jeg skal ind i registreringsbasen først og fjerne det hele derfra? Og hvordan gør man det?
Avatar billede ps76 Forsker
22. februar 2002 - 12:20 #8
ja, jeg har kigget på Limewire igår, så det har vel med det at gøre. Jeg har allerede slettet det igen igår, men der er åbenbart visse "efterladenskaber". Jeg forsøger at følge vejledningen på den link, du refererede til - så får vi se, hvad det giver. Forstår bare ikke helt "run Limewire - javaw" - hvad er det? Jeg har jo ikke programmet mere??!
Avatar billede ps76 Forsker
22. februar 2002 - 12:21 #9
Og som I ser ovenfor, så har jeg også haft lidt problemer med "eksperten" - skyldes nok at jeg har justeret på min firewall!
Avatar billede ps76 Forsker
22. februar 2002 - 12:25 #10
Yeti, hvis du læste min indledning vil du se, at der også er arbejde i tilføj/fjern afdelingen. Men det dukker op igen. Lige nu er der dog rent bord efter jeg har gjort næsten alt, der stod i vejledningen (link fra dengalepose), så må vi se, om det holder. Jeg laver lige en reboot.
Avatar billede ps76 Forsker
22. februar 2002 - 12:37 #11
Okay, efter denne reboot er der nu kun èn dame tilbage i form af en icon på skrivebordet. Det er den tidligere nævnte "62-1-1-2.exe". Hun ligger IKKE i windows biblioteket, så vidt jeg kan finde, men kun på skrivebordet. Men et eller andet må jo trigger hende frem??
Der er heller ikke noget i "tilføj/fjern" på hende, men under egenskaber kan jeg se, at hun også stammer fra førnævnte "webdialer".
Jeg har søgt på webdialer, men uden resultat. Hvordan finder jeg ud af, hvor hun stammer fra? (altså ikke geografisk - der er hun nok temmlig sydlandsk, ser det ud til!)
Avatar billede ps76 Forsker
22. februar 2002 - 14:00 #12
Nej, nu er der flere igen - og også programmet "webdialer" i tilføj/fjern. Og de er placeret i windows biblioteket som tidligere.
Hvad er der tilbage at gøre??
Avatar billede ps76 Forsker
22. februar 2002 - 14:41 #13
Kan jeg f.eks. ikke fortælle min firewall, at netop disse sider skal den stoppe? Det er jo de samme sider, der kommer ind hver gang??
Avatar billede thomasledet Nybegynder
24. februar 2002 - 23:26 #14
problemet er større end som sådan... du er jo inficeret med et program, der sender oplysninger om dig ud til nogen på nettet... jeg vil endda gå så langt som et kalde det en virus.... fjern skidtet for enhver pris... også selv om det betyder en formatering af hele skidtet...

problemet kunne have været undgået, hvis du undlod at bruge din administrator konto... og i stedet bruger en almindelig brugerkonto til daglig brug af maskinen...

men et godt råd i fremtiden... lad være med bare at installér alt mulgit skidt, du finder på nettet...

din firewall kan sansynligvis ikke hjælpe dig... og der er potentielt fri adgang til hele din computer og din homebanking med mere, når nogle sådanne programmer kommer ind på din maskine...
Avatar billede ps76 Forsker
25. februar 2002 - 12:34 #15
tak for alle råd - jer HAR reformatteret - og holder mig fra Limewire i fremtiden!
Avatar billede ps76 Forsker
25. februar 2002 - 12:35 #16
værsgo..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. februar 2002 - 12:44 #17
ja gør det ;=)
takker for pointene
Avatar billede styggeulv Nybegynder
03. marts 2002 - 11:21 #18
Interessant læsning!! Især for en, der har SAMME problem! Æv! Men: Der MÅ da være en vej ud af det her?? Jeg tror, jeg har fået min 5-2-46-112 fra Kazaa. For mig ser det ud til, at ctfmon har noget at gøre med problemet.. kan man ikke slå det fra? Jeg vil MEGAnødig formattere på den her konto..
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juni 2002 - 01:16 #19
Kør regedit , søg på webdialer og fjern værdierne.
Det hjalp mig.
Avatar billede cdc Novice
16. juni 2002 - 01:22 #20
En god idé er at formatere hele discen, selvom det kan være omfattende, installer alle programmer som du bruger, og lav en driveimages. Efter dett kan du bare restore dit c drev og have en ny disk i løbet af nogle minutter, hvis du har alle ikke windows programmer på et andet drev.

/cdc