Avatar billede soelvpil Nybegynder
22. februar 2002 - 08:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sortering af Request.Form Collection?

Jeg sidder og roder med at submitte en form, og generere en email, indeholdende alle data.

Emaildelen fungerer fint, men desværre kommer formfelterne i en lidt tilfældig rækkefølge, som blev de kastet ind i emailen med en stor sneskovl.

Jeg bruger

For Each feltnavn in Request.Form

til at løbe igennem min Collection med. Findes der en anden metode til at sikre man får dem i rigtig rækkefølge, f.eks. den rækkefølge de står i, i den html-side der submittes? Eller findes evt en metode til at sortere min Collection?

Avatar billede Jman Praktikant
22. februar 2002 - 08:47 #1
order by
Avatar billede Jman Praktikant
22. februar 2002 - 08:49 #2
Select * from din-database order by et-felt;
Avatar billede rou Nybegynder
22. februar 2002 - 08:52 #3
Der findes ikke umiddelbart nogen måde at gøre det på.

Du kan evt. løbe din collection igennem, lægge de relevante data i et Dictionary object, og så sortere.

- Rou
Avatar billede soelvpil Nybegynder
22. februar 2002 - 08:58 #4
Aha. Har lige brugt et par minutter til at læse om Dictionary-objekter.

Findes der en let metode til at sortere et Dictionary-object på dens keys,
f.ek.s blot alfabetisk sortering?