Avatar billede brainless Nybegynder
22. februar 2002 - 01:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tecra 8100 - Reset bios

Hey folkens, håber der er nogle kloge hoveder her... Jeg ska finde ud af hvordan man kan reset bios i maskinen... Jeg har læst mig til at i de fleste bærbare ligger bios og batteri indbygget sammen i en enkelt chip, på en eller anden mystisk måde... Ved ik om det holder, men det var noget i den stil...

Jeg ska bare have nulstillet bios, så er det næsten ligemeget hvordan det bliver gjort... (bare det ik koster en tekniker *s*) Læs evt. mit andet indlæg (http://www.eksperten.dk/spm/176058) der også har noget med dette at gøre...
Håber der er nogle som ka svare mig på det...

På forhånd, tak
Casper...
Avatar billede jefa Nybegynder
22. februar 2002 - 01:50 #1
Avatar billede brainless Nybegynder
22. februar 2002 - 10:01 #2
Ja, det ved jeg godt er muligt at gøre på den måde... Men det er desværre kun på en menneske pc (stationær) Det er ikke lavet helt på samme måde i en bærbar...
Avatar billede brainless Nybegynder
22. februar 2002 - 10:03 #3
Åhh undskyld, så ik lige det du skrev med pkt. 8 :-/ Var sku en go ide, men jeg kan slet ik komme i kontakt med maskinen... Den booter op på en blank harddisk, og det resulterer i en masse "jl'er" ned over skærmen... Kan ikke lave nogle ændringer i softwaren, så bliver næsten nødt til at gøre det på den håre måde... Altså fjerne batteri eller lign.
Avatar billede brainless Nybegynder
22. februar 2002 - 10:45 #4
He he, jeg har fundet ud af det... :-)
Avatar billede jefa Nybegynder
22. februar 2002 - 10:58 #5
Og hvad var løsningen??????
Avatar billede brainless Nybegynder
22. februar 2002 - 11:09 #6
Det ska jeg sige dig min ven, Toshiba har nogle utrolig dygtige programmører som ikke kan kende forskel på "Del" og "Ecs" Det er nu heller ik så galt, hvis bare de ku finde ud af st skrive det et eller andet sted. Fandt heldigvis løsningen i et forum somewhere...
Avatar billede jefa Nybegynder
22. februar 2002 - 11:13 #7
Tillykke......