Avatar billede reindel Nybegynder
24. maj 2000 - 10:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows 2000 - Store problemer med 3D/directX

Efter installation af Win2k (clean install) vil hverken mediaplayer filer (mp3, avi, mpeg) eller noget som helst i 3D køre (3D accelerede spil). Alt fryser, hverken tastatur eller mus reagerer. Jeg har installeret nyeste drivere af alt og endda opdateret Bios på både grafikkort og motherboard. Også forsøgt med en geninstallation af OS.

System: PII 400 Mhz (Dual) på Asus P2DS, Asus GeForce V6600, masser af RAM.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
24. maj 2000 - 10:37 #1
Prøv at slå dual funktionen fra. Den har før bevirket at spil med mere ikke ville virke (se fx. http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=14533).

Du slår dual funktionen fra, ved at gå ind i egenskaberne for denne computer. Der skal du vælge fanebladet Hardware og så "Device Manager". I Computer skal du højre på den "ting" der kommer frem og vælge egenskaber. Du skal så over i Driver fanebladet. Der skal du vælge at opdatere driveren. Prøv så at vælge Standard PC.

Hvis det løser problemet, ved du hvad der var galt. Hvordan du så får computeren til at virke med Win2000 og dual processor, det er der vist ingen der ved...
Avatar billede reindel Nybegynder
24. maj 2000 - 16:15 #2
Tusind tak for det! Nu virker alt som det skal, selvfølgelig bortset fra at én processor i princippet bare optager plads og at jeg nu ikke kan udnytte at programmer som 3D Studio Max og Quake3 understøtter dual-processorsystemer...

Men ok, så er vi da på sporet. En driver-issue altså...