Avatar billede kapsel Nybegynder
21. februar 2002 - 21:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nokia 8310 med HSCD

Jeg sidder med en Nokia 8310 og en splinterny Toshiba bærbar med infarød port.

Jeg har installeret driverne til modemet i telefonen, den finder telefonen under installationen, men når jeg skal ringe op siger den at porten er i brug?

Jeg bruger Windows XP..

</kapsel>
Avatar billede kapsel Nybegynder
21. februar 2002 - 21:18 #1
Hov, jeg kan godt ringe op hvis jeg bruger Windows XP's IrDA drivere, men det er kun 9,6kbps, og jeg vil gerne have highspeed
Avatar billede dmcn Praktikant
21. februar 2002 - 21:23 #2
Du har et dataabonnement, ikke? Og 8310 understøtter highspeed?
Avatar billede kapsel Nybegynder
21. februar 2002 - 21:25 #3
Ja, jeg har et dataabbonement med highspeed, og telefonen har highspeed

Jeg har installeret driverne, været inde i "Nokia modems" i kontrolpanelet, og skruet hastigheden helt op..

Når man trykker "OK" og programmet lukker, crasher rundll.exe (tror jeg det er), ved ikke om det har noget at sige..
Avatar billede dmcn Praktikant
21. februar 2002 - 21:28 #4
Hmm... lyder sært - desværre har jeg ikke dataabonnement, så kan ikke engang teste på min egen com. Beklager. :(
Avatar billede olsenator Nybegynder
22. februar 2002 - 15:54 #5
Svaret på dit spørgsmål er simpelt men skuffende: Windows XP og Nokia 8310 PC Suite (og HSCSD modem) virker ikke endnu. Dette vil dog blive ændret.
MVH Kenneth