Avatar billede filipd Nybegynder
21. februar 2002 - 21:17 Der er 9 kommentarer

Opsætning af Zone Alarm

Hvilke porte osv. skal jeg lukke i Zone Alarm, så jeg ikke får "gæster" ????

Avatar billede luxman Nybegynder
21. februar 2002 - 21:18 #1
lytter lige med
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 21:20 #2
den lukker automatisk alt, så kan du åbne for de ting du syntes må bruge nettet.

Test hvilke porte der er lukket på: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Prøv både test my shields og probe my ports.

Du kan også bentytte: http://grc.com/lt/leaktest.htm
Som en ekstra test.
Avatar billede fet321 Nybegynder
21. februar 2002 - 21:21 #3
Jeg har godt nok allerede smidt dette som svar en gang i dag.
Men mon ikke du også kan få lidt glæde af det.

Jeg vil anbefale dig at læse dette dokument.
FAQ: Firewall Forensics (What am I seeing?)
http://www.robertgraham.com/pubs/firewall-seen.html

Der gives en meget god beskrivelse af hvad du skal være opmærksom på, uden at det bliver alt for teknisk og omfattende.

PS: 0 point er sgi ikke ret meget ;-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 21:22 #4
Jeg går ud fra at vi snakker om gratis udgaven af zonealarm.....
Avatar billede filipd Nybegynder
21. februar 2002 - 21:27 #5
ja det er det vi gør
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 21:34 #6
så prøv mine to links, så vil du se at din maskien forhåbentligt ikke eksistere på nettet!!! Det er meget effektivt, jeg fandt et hul i firewallen ved det firme jeg er ansat i!!!
Avatar billede filipd Nybegynder
21. februar 2002 - 21:40 #7
I probe my ports fik jeg dette resultat:

Port
Service
Status Security Implications

FTP
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

Telnet
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

SMTP
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

Finger
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

HTTP
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

POP3
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

IDENT
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

RPC
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

Net
BIOS
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

IMAP
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

HTTPS
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

MSFT
DS
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

UPnP
Stealth! There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. februar 2002 - 09:14 #8
Så er din maskine altså også sikker på de porte! Det er de ikke værst.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. februar 2002 - 09:16 #9
Når du installere et nyt program der vil bruge nettet kommer zonealarm op med en prompt og spørger om det er ok. Husk at sætte flue ben hvis det er et program du skal bruge mere end en gang.