Avatar billede neess Nybegynder
24. maj 2000 - 09:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

1megmodem over netværk

Jeg skal til at købe 1megmodem ved cybercity. Men jeg vil gerne havé det skal køre over mit netværk. Men jeg gider ikke gå ud og købe en dyr router. Kan man bruge sin hob i stedet for en router. Eller skal jeg ud at have 2 netkort
Køre selvfølge 2k.
Avatar billede fumes Nybegynder
24. maj 2000 - 09:55 #1
Der er router funktioner i Win2000 - benyt dem - og sæt så alle de andre maskiner til at bruge din Win2000 maskine som std. gateway

En HUB kan ikke route, den aner ikke hvad en IP adresse er - hvis du kunne route via en HUB ville der jo ike være noget sjov i at bruge en router...
Avatar billede ricky Nybegynder
24. maj 2000 - 11:15 #2
Det er da fint nok hvis du ikke vil bruge penge på en router - bare lige husk at du får en fast forbindelse med fast ip - betydende at du er let tilgængelig for hackere...

En router kan også fungere som en firewall og du vil derfor kunne undgå en del af de mindre kvikke hackere...
Avatar billede neess Nybegynder
24. maj 2000 - 11:37 #3
skal jeg så have 2 netkort i min computer..Eller kan jeg bruge win2k router funktion..Og er det bare at dele internet som man gør med en netværk via modem.
Avatar billede sirius Nybegynder
24. maj 2000 - 14:53 #4
jeg tror at du skal bruge 2 netkort..
da det ene skal sluttes til HUB'en og det andet til modem'et...

men det kan også være at man kan slutte modem'et til HUB'en og så dit netkort til HUB'en...

ved ikke omdet virker..
Avatar billede warp Nybegynder
27. maj 2000 - 19:54 #5
Det går det ikke da routeren oversætter dine netværks adr til det modemet forventer (din faste ip) , så 2 netkort og så kan server udgaven klare det som en mis.