Avatar billede vigsoe Nybegynder
24. maj 2000 - 09:32 Der er 6 kommentarer

Windows ME og DUAL processor

Til nogle krævende beregninger overvejder jeg at anskaffe en DUAL-processor PC, men understøtter WIN98 dual-processor (og kan det overhovedet køre under de vilkår)? Og hvad med den kommende Windows ME? Maskinen skal også være en multimedie- og spillemaskine!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. maj 2000 - 10:00 #1
nej, win98 understøtter ikke dual processor! den vil kun se den ene processor, men win2000 gør! Du kan jo så bare køre med 2 partitioner, 1 med win 98 og en med win2k. Mht. Win ME har jeg ikke hørt noget om skulle understøtte dual processorer men det er da ikke udelukket!
Avatar billede tengu Nybegynder
24. maj 2000 - 12:23 #2
Kim har desværre ret.....Win98 ME understøtter ikke dual processor! Styresystemet er ment som "hjemmebrug" og denne funktion er forbeholdt de mere professionelle styresystemer....Du er altså tvunget til at køre enten NT4, eller windows 2000
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. maj 2000 - 12:49 #3
Jepper! og jeg mener at kunne huske at have læst en artikel hvor der stod at Win2K IKKE var afløser for Win98 men for NT4.0 og er således til prof. brug og ikke som multimedie/spille-maskine...desværre.. dog kan Win2k køre nogen spil, multimedie programmer osv. men det har aldrig været meningen  med det styresystem! Gudskelov virker plug-n-play mht hardware detect ;-)
Win ME er beregnet på at skulle afløse Win98 i efteråret/ved juletid, men nu må vi se *S*
Avatar billede vigsoe Nybegynder
24. maj 2000 - 15:01 #4
Men der er altså ingen problemer i at få WIN98 til at køre på en fler-procesor maskine (læs: DUAL). Det kan bare ikke udnytte de ekstra resourcer!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
24. maj 2000 - 15:09 #5
præcis! ;-)
Avatar billede brujo Nybegynder
19. juni 2000 - 13:33 #6
Jeg har en dual PII 550, Asus P2B-D, 512 MB PC100, Asus V6800 DeLuxe og kører både W98, NT 4 og W2000. W2000 og NT kører fantastisk hurtigt, helt vildt. W98 kører fint som "Spillemaskine".