Avatar billede trulz Nybegynder
21. februar 2002 - 19:53 Der er 8 kommentarer

Videospiller som ikke funker bra med gammel tv...

Hei,

Jeg har en relativt ny videospiller som jeg bruker på en gammmmmmel tv, det virker bra på ca 50% av filmene jeg har, men resten flimrer oppe på skjermen eller hele skjermen flimrer.
Finnes det noen løsning på dette? (jeg bruker ikke scart)

(kabelen er god og sitter godt fast, det er ikke støv/smuss på videoene eller i videospilleren)

-T-
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 20:00 #1
Videolæsehovedt kan være slidt eller skævt justeret det giver gerne flimmerende billede. Desuden kan det være en løs forbindelse (dårlig lodning) i din video.
Avatar billede trulz Nybegynder
21. februar 2002 - 20:05 #2
Hvorfor er det alltid de samme videoene som ikke virker?
virker en en gang, virker den alltid...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 20:09 #3
Så er det jo nok dine video bånd der har været udsat for magnetisme..... Det kan også skabe den slags fejl.

De står vel ikke for tæt på skærmen eller en højtaler.....
Avatar billede trulz Nybegynder
21. februar 2002 - 20:11 #4
nei, var sånn fra dag 1...
men d er jo merkelig at enkelte filmer funker helt bra, hele tiden,,,
Avatar billede scb Praktikant
21. februar 2002 - 20:22 #5
Det er sansynligvis dit tv hvis det er et gammelt et.
Ældre tv har ikke samme billed stabiliseringskredsløb som nye tv, dette får så betydning hvis den video du ser ikke er helt perfekt i synk signalet,så vil billedet typisk folde i toppen.
Så nyt tv vil garanteret hjælpe, har du prøvet med et andet tv ?
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
21. februar 2002 - 20:28 #6
Hvis dit tv har justeringer bagpå kan det ofte hjælpe at dreje på vandret hold.
-SCB
Avatar billede cgleerup Nybegynder
22. februar 2002 - 14:08 #7
Det lyder for mig som om det er et problem med den funktion der hedder "Tracking" - det kan være at din videmaskine har en drejeknap, men det var mere brugt før i tiden. Hvis den har en sådan, drejer du den helt til højre og langsomt mod venstre end til signalet er på sit bedste.

Hvis den ikke har en sådan, og det er nok mest sandsynligt! Så justere den med ret sotr sikkerhed selv dette - men de fleste giver dig mulighed for også selv at pille lidt i det med en manuel indstilling. Tjek lige din fjernbetjening og se om ikke der står: Tracking, trck., eller nog i den stil! Du kan også tjekke "menuen" til din video, altså opsætningen måske du her skal slå til og fra med hensyn til autotracking!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 13:33 #8
Har du mere at spørge om ?