Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:14 Der er 28 kommentarer

min pc går i stå 50% af gangene jeg starter

Du er her : Eksperten : Styresystemer : Win.95/98 : krak :
krak    80 point fra disko

HEJ!:)
Jeg kører win 98 og når min computer starter op så 50% af gangene krakker den lige før adgangskoden skal skrives med n hvid brik oppe i hjørnet og sort baggrund.
og grafik drivere skal genindlæses før opløsning bliver god igen:(
Er der ikke en der kan hjælpe?
håber i forstår:)
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
21. februar 2002 - 15:16 #1
Standardsvar: Geninstallation!!
Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:18 #2
Det har jeg gjort mange gange:(
har også lodaet bios defaults
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 15:18 #3
gendannelse, af systemet???
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 15:19 #4
hvad er det for en computer du har???
Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:19 #5
Hvad mener du med gendannelse af system?
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 15:20 #6
kre systemgndannelse!!! kender du ikke det???
Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:21 #7
Det er en 350 MHz pentium II
128 ram
6 GB HD
og så er det ASUS bundkort.
Avatar billede dalli Nybegynder
21. februar 2002 - 15:21 #8
Tjek om din blæser på cpu og andre steder har sat sig løs eller støvsug, den så den bliver ren.
Hvis du ikke har en blæser på så køb en stor en! hvad for e´n processor har du og hvor mange mhz
Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:22 #9
Nej det kender jeg ikke
men det er vel lige meget hvis lige jeg har haft formateret og installeret win98 er det ik?
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 15:22 #10
hmmm er du sikker at det ikker er fordi den bliver for varm???
du kan evt. formatere og ligge windows ind igen???
Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:22 #11
Jeg har renset min køler og sedfølgie har jeg en køler på ellers vil den jo brænde af!
Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:23 #12
Det har jeg jo gjort
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 15:23 #13
jo, det har du ret i, men ellers er det måske som dalli foreslår fodrdi den ikke er ren indvendigt... måske skulle du forresten overveje at invistere i en størrer procressor
Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:24 #14
har skrevet en gang hvad der er i mion pc og at jeg lige har formateret
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 15:25 #15
rigtigt... men har du også renset resten af computeren, da det ikke kun ner kølerebman skal rense, men også resten af indholdet???
Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:25 #16
Man kan ikke købe processorer i de størrelser mere og detsuden kan den kun klare 450 og der er som sagt en 350 i som jeg nogle gange har clocket til 392
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 15:26 #17
det kan måske evt. fordi du haroverclocket den, at den crasher hele tiden???
Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:27 #18
den gør det ikke med XP (som jeg har været så naiv at købe og så kører den helveds langsomt)
Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:27 #19
Nej det er ej for lige nu er den ikke clocket:)
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 15:29 #20
hmnmm... invester i en ny computer, du kan få ganske gode computere ved at købe den over nette, og så koster de næsten ingenting
Avatar billede dalli Nybegynder
21. februar 2002 - 15:29 #21
Har du overhovedet brugt køler pasta
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 15:30 #22
dalli> han maner så den ikke brænder sqammen... bare så du ved havd det er!!!
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 15:31 #23
ikke til dalli, men bar for at hentyde hvad han mener
Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:32 #24
Ja jeg har brugt køle pasta.
Mht ny computer har jeg ikke penge til det lige nu og kender priserne ud og ind har tit samlet computere til venner.
Avatar billede disko Nybegynder
21. februar 2002 - 15:33 #25
Ja er helt kla over hvad køle pasta er:)
Kan det ikke være fordi jeg trænger til en bios upgrade?
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 15:33 #26
ok...
Avatar billede xi-craxy Nybegynder
21. februar 2002 - 15:35 #27
jo det tror jeg nærmere... det tror jeg faktisk kunne hjælpe, eller det VIL hjælpe
Avatar billede ipol Nybegynder
22. februar 2002 - 18:26 #28
For mig lyder det stadigvæk som det er processeren der bliver for varm.
Jeg kan forstå at du har en del forstand på computere, så må du også vide at din køler også kan blive slidt på et tidspunkt. Du ved som mange andre også, at vi nørder propper jo mere og mere i vores tower, og alt det er med til at hæve temp. Det kunne tænkes at en kabinetkøler kunne hjælpe, den er ikke så dyr, og så er den efektiv.