Avatar billede rsa Nybegynder
21. februar 2002 - 14:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Film og musik fra Internettet

Hvordan henter man film og musik ned fra internettet og afspiller det på sin PC?

Har ADSL og Windows 98 fuldt opdateret.
Avatar billede toom Nybegynder
21. februar 2002 - 14:40 #1
du kan downloade nogle programmer; imesh, kazaa, osv...
du kan også finde ftp-servere som har mange film, musik, spil og meget andet

Imesh: http://download.cnet.com/downloads/0-1896420-100-8334732.html?tag=list
Avatar billede toom Nybegynder
21. februar 2002 - 15:04 #2
hejsa igen, jeg var ude at lede efter et prog, hvis site jeg ikke kunne huske, men her er den endelig:
http://www.neo-modus.com/?page=Download

programmet hedder directconnect og du bliver tilkoblet en hub hvor du kan hente musik og andet.
hvis du fx. deler 45gb kommer du ind på en hub hvor der i alt er 14.5tb(14500gb)
Avatar billede spirit2spirit Nybegynder
21. februar 2002 - 19:22 #3
....jeg kan varmt anbefale direct connect og Audiogalaxy:-)

(www.audiogalaxy.com)
Avatar billede spirit2spirit Nybegynder
22. februar 2002 - 00:05 #4
...mht. direct connect så er det ikke et spørgsmål om hvor meget du deler, der er afgørende for hvor mange gigabytes der er i den hub du kommer ind i. Hvis du trykker på "public" får du en liste frem med en masse hubs, du kan gå ind i. Vær dog opmærksom på, at nogle af disse hubs kræver at deler minimum f.eks. 2GB imens andre måske ikke kræver noget.
Hele ideen er at man laver en direkte opkobling til den anden bruger (deraf navnet direct connect) og får adgang til at se dennes filer. For at se en brugers filer skal du højreklippe på brugeren og vælge "browse user's files" - derved vil en liste blive downloadet.
For at du kan få forbindelse til en bruger kræver det dog at denne har "free slots" som det hedder. Hvis du holder øje med fanebladet "downloads" når du beder om at se en brugers filer, vil du se at der enten står "no free slots" eller også vil en liste blive downloadet (dvs. der er free slots).

Hvis der slet ikke dukker noget op skal du prøve at skifte fra active mode til passive mode. (Det var den eneste måde jeg kunne opnå forbindelse til andre brugere). Dette gøres ved at gå til settings/connection/passive mode!

.....sidst men ikke mindst.....hvis du har en masse filer i kø og du kan se, at linien om at den downloader kommer op men forsvinder igen gentagne gange efter hinanden, skal du prøve at slette køen og downloade brugerens liste igen, og queue dem.

Happy downloading:-)

p.s. Der er massere af både programmer, spil, mp3'ere og film på direct connect.
På audiogalaxy finder du hovedsageligt mp3'ere. Men spil, programmer og film er også at finde, hvis du joiner de grupper der er specielt oprettet til det. Audiogalaxy's svaghed er dog at den kun genkender mp3 filer, hvorfor alle programmer m.m. skal omdøbes til mp3 når de sendes og modtager skal så fjerne mp3 filnavnet ved modtagelsen:-)