Avatar billede thesaint Nybegynder
21. februar 2002 - 10:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Virus 112 "advarer mod ny virus" ??

Er der andre der har bemærket følgende:

Dags dato har Virus112 bragt følgende:
citat

"Ny måde at sprede virus

W32.Taripox er en ny virus som spreder sig på en måde som ikke er set før. Den går ind og ændrer SMTP serveren, som er den server du bruger til at sende mails, til at være lokal maskinen. W32.Taripox vil så agere som SMTP server, den vil inficere dine e-mails, og herefter levere e-mailen til den rigtige SMTP server, som vil viderlevere e-mailen."

citat slut.

Det er for så vidt udmærket, men prøv så at læse følgende artikler for sammenligningens skyld-

http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=379
http://www.safe2day.dk/article.php?sid=882

Mit spørgsmål er såmænd blot,- er der tale om en ny virus eller har Virus112 sovet i timen?

Da der er tale om det man kalder en proxy-orm så er navnet vel retteligt W32/Tariprox og ikke W32/Taripox ?

Min formodning er at Virus112 er for sent ude (over 2 uger) og hvis andre kan bekræfte det overfor mig, kender jeg et par stykker der opsifer deres aftale med 112 efter devisen "Better Safe2day than dialing Virus112 tomorrow"

The Saint is Back

;-)

Avatar billede johnschmidt Nybegynder
21. februar 2002 - 11:20 #1
Jeg edr enig med dig i at den hedder taripRox og ikke tariprox - og vi kan også godt blive enige om at de er sent ude - men har de ikke kommet med en opdatering eller advarsel før den 21. feb (den anden artikkel er fra den 6)
Avatar billede thesaint Nybegynder
21. februar 2002 - 11:25 #2
Nej, det har de på intet tidspunkt.
Jeg har faktisk lyst til at undersøge de nærmere omstændigheder og vender tilbage senere idag, når jeg har fundet ud af lidt mere.

;-)
Avatar billede thesaint Nybegynder
21. februar 2002 - 12:38 #3
Spørgsmål lukket og bragt under virus

;-)