Avatar billede jab Nybegynder
21. februar 2002 - 10:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ny harddisk på min ide 100 og systemet går i bluescreen og rebooter

hvad går der galt ?, hvis jeg formatere min maskine igen så løser det problemet men det er jeg ved at være træt af.
den disk jeg prøver at sætte i er en 60 GB IBM

min comp config ser således ud

Asus A7V bundkort
640 Mb ram
Gforce 3
1 x 9 GB IBM disk (sidder på ide 66)
2 x 45 GB IBM diske (sidder på ide 100)
2 x 30 GB IBM diske (sidder på pci fasttrack 66 controler(self fusket, men virker))
1 x 60 GB IBM disk (sidder på ide 100) (det er når den bliver sat i at problemet opstår)
1 x Plextor (12x10x32 cdrw) (på ide 66)
1 x DVD drev (på ide 66)
og så lige det sidste standard
sound blaster live
3 com netkort

jeg er ved at blive sindsyg af at skulle omformatere hele tiden, plz help anyone
Avatar billede foodear Praktikant
21. februar 2002 - 11:11 #1
Har du i BIOS checket at ATA/100 controlleren er "on" og installeret controlleren i Windåse?
Avatar billede jab Nybegynder
21. februar 2002 - 12:07 #2
ja, det er jo først når jeg kobler den nye 60 gb hd til at den laver numret og som sagt når jeg reinstallere windows virker det fint
så det er ikke det der er galt
Avatar billede jab Nybegynder
21. februar 2002 - 20:01 #3
well da der ikke er kommet nogle svar endnu så føler jeg mig nødsaget til at forklare lidt mere om problemet

jeg kan fortælle så meget at windows booter og man får iconerne på skrivebordet, og den er næsten færdig med at loade de programmer den skal starte. når at den bluescreen kommer
det tyder lidt på at windows forsøger at installere den nye hd men failer
med et brag :(, en eller anden vær najz og giv mig lidt hjælp !!!!!!
Avatar billede foodear Praktikant
21. februar 2002 - 20:15 #4
Det kunne du jo bare have sagt.. http://housecall.antivirus.com/
/Foodear
Avatar billede jab Nybegynder
21. februar 2002 - 20:18 #5
foodear .... jeg køre med den nyeste mcaffe så det er heller ikke det
Avatar billede jab Nybegynder
04. marts 2002 - 23:49 #6
jeg har fundet løsningen såååå.... det er en glemmer det her ...
løsningen var så simpel som at afinstallere driveren til controleren og installere det igen :)
Avatar billede foodear Praktikant
06. marts 2002 - 16:35 #7
Oki