Avatar billede morten_odum Nybegynder
21. februar 2002 - 09:40 Der er 6 kommentarer

Opstartsproblemer :(

Computeren starter sjældent og når den gør slukker den efter 5-10 sekunder. Den når ikke engang at starte windows. Hvad kan der være galt?
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
21. februar 2002 - 09:42 #1
Hvilken computer - hvilket styresystem - alder??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 09:43 #2
Hvilke komponenter (motherboard, lydkort, grafik kort) har du, hvilken windows, hvilken BIOS version?

Tag alt overflødigt ud, brændre ekstra diske, lydkort, USB enheder, så du kun har grafik kort og din master harddisk tilbage se så om maskinen kan boote.
Avatar billede morten_odum Nybegynder
21. februar 2002 - 09:46 #3
amd 1.2 gHz - Windows '98 - 3 måneder gammel
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
21. februar 2002 - 09:48 #4
stationær / bærbar??
Avatar billede the_king Nybegynder
21. februar 2002 - 09:48 #5
Har du lige sat f.eks. nyt graffikkort i eller cd-romdrev eller hvad det kan være?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 11:24 #6
hvilket motherboard? Min mistanke er at dit motherboard er et ASUS med en Beta udgave af en BIOS, derfor skal du opdatere din BIOS for at få maskinen til at køre ordentligt.

Kan du komme ind i BIOS?