Avatar billede ferretsdk Mester
21. februar 2002 - 09:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

HDD

Er der en måde man kan få windows til at se min HDD på, det er så spørsmålet....
jeg 2 ATA100 harddiske og en HD skuffe hvor min gamle HD sidder i, det er den gamle jeg vil ha fat i, jeg kan godt se den i fdisk men den viser ikke nogen Partitioner, det har været min gamle main hdd med windows o.s.v på.
jeg vil ikke slette den, da jeg gerne ville gemme nogle thing på den.
Måske kan PartitionMagic gøre det???
men den eneste PartitionMagic 7.0 jeg kan finde er en demo og koster 70$ for fuld version og det er for meget at betale.......måske findes der et andet program som er freeware der kan gøre det samme?
Avatar billede grinderslev Praktikant
21. februar 2002 - 09:37 #1
Hvilket filsystem var der på den gamle harddisk og hvilket Operativsystem bruger du nu?
Avatar billede ferretsdk Mester
21. februar 2002 - 09:42 #2
windows 98 fat 32 på ny og gammel
Avatar billede morten_odum Nybegynder
21. februar 2002 - 09:43 #3
Et lille hint, BRUG ALDRIG PARTITION MAGIC! Du risikere at det fucker din hdd op.
Avatar billede morten_odum Nybegynder
21. februar 2002 - 09:44 #4
Sæt eventuelt hardisken over i en anden computer og kopier de vigtigste filer. Derefter kan du formatere med fdisk og sætte den i din egen computer
Avatar billede ferretsdk Mester
21. februar 2002 - 09:46 #5
den gammle HDD/skuffe sidder i ide100 porten i MB, tror ikke det betyder noget da den gamle også sad i ide100 porten, man kan da køre med 3 HDD's og cd-brænder og dvd ikke?
Avatar billede ferretsdk Mester
21. februar 2002 - 09:48 #6
ja jeg har tænkt på at sætte den i en anden computer, men det ville spare en masse tid hvis der var en anden løsning :)
Avatar billede grinderslev Praktikant
21. februar 2002 - 10:02 #7
Master og slave er naturligvis sat rigtigt???
BIOS har fundet Harddisken med de rigtige parametre??
Avatar billede intel4004 Novice
21. februar 2002 - 10:26 #8
>>ferretsdk
Hvilket bundkort har du helt præcist??

>>morten_odum
Jeg vil nævne at Partition Magic er det mest stabile og seriøse program jeg nogensinde har benyttet. Men andre ord: Jeg har aldrig nogensinde fucket en harddisk op, siden første første gang med v3. Det er ikke for at provokere, men man skal virkelig vide hvad man gør i sådan et program...og husk en ting: brug ikke windows versionen(dos versionen er måske mest pålidelig når alt kommer til alt)...

INTEL4004
Avatar billede ferretsdk Mester
21. februar 2002 - 12:29 #9
på en eller anden måde startede min gamle HDD op som master og der kunne jeg se de 2 ata100 og save alt fra den gamle :)
Avatar billede ferretsdk Mester
21. februar 2002 - 12:30 #10
Laver lige et svar til mig selv da det hele virker nu :)