Avatar billede viperfreak Nybegynder
21. februar 2002 - 08:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ISDN

Hej,

Hvad kræver det for at kunne koble 3 computere på den samme ISDN opkobling uden at den computer, hvor modemet er tilkoblet, er tændt? Det er min brors der er koblet til modemet, og min er så koblet på via netværket.
Avatar billede foodear Praktikant
21. februar 2002 - 08:44 #1
Du skal have fat i en ISDN Router!
Avatar billede riversen Nybegynder
21. februar 2002 - 08:45 #2
ja, det må være løsningen...kig på www.edbpriser.dk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 08:45 #3
Det bliver nok svært at opnå, du skal bruge en server hvis følgende skal opfyldes:
1: Alle tre skal kunne gå på samtidigt.
Derfor bliver du nød til at have en maskine der altid er tændt, men hvis i surfer så meget så få da ADSL, det løser jeres problem.
Avatar billede foodear Praktikant
21. februar 2002 - 08:49 #4
http://emea.3com.com/products/lanmodems/oc_isdn_st.html sådan en kal kan købes for ca. 1000.- danske kroner se www.edbpriser.dk
Avatar billede hathor Nybegynder
21. februar 2002 - 13:53 #5
du skal bruge en hub og et netkort i alle maskiner. Så tilsutter du forbindelsen til hubben, og sætter en proxy server op på den ene af maskinerne. Den tildeler så interne ip adresser til alle maskinerne.

Det er simpelt, men det kræver at den maskine der kører proxy er tændt for at få en forbindelse.

ellers brug en isdn router.
Avatar billede supertau Nybegynder
21. februar 2002 - 14:00 #6
En Zyxel 100IH er perfekt til formålet. Den har indbygget en 4 port 10MB hub. Desuden kan den sættes til at koble af efter f.eks. 5 sekunders inaktivitet, hvilket er ideelt hvis du f.eks. har NetTid

Tau
Avatar billede foodear Praktikant
21. februar 2002 - 17:46 #7
som supertau siger og som jeg har sagt : en ISDN router!
Avatar billede viperfreak Nybegynder
22. februar 2002 - 08:30 #8
Til dem som ikke har læst hvad jeg skrev, skrev jeg at den computer som modemet var tilkoblet ikke skulle være tændt. Så derfor er alle de gode ideer med proxy og alt muligt andet ikke så smart. Det er det jeg bruger nu. MEn derimod er den ISDN Router en god ide
Avatar billede foodear Praktikant
22. februar 2002 - 12:37 #9
Takker for point..

Og good luck med forbindelsen.
/Foodear