Avatar billede gnatsum Nybegynder
20. februar 2002 - 22:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ged i ICQ med 2 faste forbindelser ?

jeg har ADSL og en ven har Stofa-net og nu kan vi bare ikke chatte sammen på ICQ ???,ved det er et problem og man kan hente et program der kører udenom router eller hedder den sådan ?
Avatar billede Noone Nybegynder
20. februar 2002 - 22:51 #1
Hvordan mener du "Chatte" mener du sende beskeder normalt, eller bruge ICQ's chat funktion?
Avatar billede gnatsum Nybegynder
20. februar 2002 - 22:54 #2
jeg mener chat-funktionen,det går fint så længe man sender beskeder,men når det er direkte chat,altså i fælles vindue,så gider den bare ikke "connecte"
Avatar billede Noone Nybegynder
20. februar 2002 - 23:07 #3
Ok, tænkte det nok... Der er en NAT funktion i de ADSL routere der bliver brugt i Danmark, og den er altid slået til. Den funktion forhindre at man bare kan bruge ting som ICQ's chat funktion. Man skal forwarde nogle porte (Fortælle routeren hvad den skal gøre ved datene.) Hvis du har en løsning fra TDC med router og ADSL modem, kan du (for det meste) fjerne routeren, og sætte din computer direkte til ADSL modemmet (HUSK at installere en software firewall hvis du gør det!). Det er dog IKKE smart hvis du har mere end en computer der skal bruge forbindelsen. Har du en løsning fra Tiscali eller CyberCity, skal du pille i routeren (Kan jeg godt hjælpe med hvis det er en cisco 677), og ICQ's opsætning.
Avatar billede gnatsum Nybegynder
20. februar 2002 - 23:10 #4
det er fra TDC og vi har 2 putere på linjen *S*,så hvad mener du jeg skal gribe og gøre i ?
Avatar billede gnatsum Nybegynder
20. februar 2002 - 23:11 #5
og firkantet spurgt,hvad er en router ?,jeg er MEGET lidt puter-nød *S*
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. februar 2002 - 23:13 #6
en router er en dims som sørger for at der kun kommer ting igennem som den tillader :)

groft sagt
Avatar billede gnatsum Nybegynder
20. februar 2002 - 23:15 #7
det vil så ikke være smart jeg finder en dims og kyler den af h...... til ? *GGGGG*
Avatar billede 1003 Nybegynder
21. februar 2002 - 07:43 #8
Har du lavet nogle indstillinger under proxy eller firewall.
vi kunnne ikke flytte filer, før ADSL brugeren ændrede indtillingerne, så han var bag en firewall selvom at han ikke var bag en firewall.!!
Avatar billede 1003 Nybegynder
27. februar 2002 - 11:25 #9
fik du svar på dit spm.?