Avatar billede orthanc Nybegynder
20. februar 2002 - 22:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Processer i Java

Jeg har lavet hjemmeside med en del JSP og JavaBeens på  JRun. Det  kører fint nok, men når man kikker i Windows 2k’s jobliste under processer, kan man se at javaw.exe vokser stødt. Også selv om jeg er sikker på at der ikke er nogen  inde og kikke på hjemmesiden. Javaw.exe starter sammen med JRun, der selv ligger helt konstant uanset belastning, og jeg antager at det er den der tager sig at ’bønnerne’ for JRun. Noget kunne  altså tyde på at der er nogen processer jeg ikke rigtig få lukket ned igen efter brugerne har logget ud og lukket deres browser. Spørgsmålet er om der er nogen mulighed for mere specifikt at se hvilke Java-processer der ligger og køre, og på den måde se hvad det egentlig er jeg har glemt at ’slukke’ for.
Avatar billede disky Nybegynder
20. februar 2002 - 23:09 #1
ikke umidelbart,

Fra windows synspunkt er det kun jrun som kører og intet andet.

Prøv evt. en anden engine, f.eks. Resin fra www.caucho.com eller JBoss.
Avatar billede orthanc Nybegynder
21. februar 2002 - 08:26 #2
Jeg kan ikke umiddelbart se at Resin tilbyder at kunne se hvilke Java processer der kører. Jeg er klar over at det ikke er Windows der kan vise hvilke processer der kører, men der må jo være andre end mig der har haft problemet, så det kunne jo tænkes at der findes et værktøj beregnet netop til at vise den slags.
Avatar billede soelvpil Nybegynder
21. februar 2002 - 08:53 #3
Måske kan du bruge dette til noget.

Det er en Profiler, der kan se, hvilke objekter, der bliver skabt.
Den er svinedyr, men så vidt jeg husker, kan man hente en gratis evalueringsversion.

Man kan så køre JRun gennem den. Jeg kan dog ikke lige huske, om evalueringsversionen er integreret med JRun.

www.sitraka.com/software/jprobe/
Avatar billede disky Nybegynder
21. februar 2002 - 09:11 #4
jeg sagde ikke Resin kunne vise dig det, men resin er en langt bedre engine end Jrun.

Gratis produkter lider oftest af sådanne fejl som du beskriver.
Avatar billede logical Nybegynder
24. februar 2002 - 05:56 #5
Nej disky.. Det er ikke JRun som giver fejlen, men hans egen kode. Lad nu være med at fornærme manden.