Avatar billede michaelmuffiversen Nybegynder
20. februar 2002 - 22:08 Der er 9 kommentarer

Downloading af Client/Designer til Mac OS 9x

Er det nogen, der ved, hvor man kan downloade en trial af Client/Designer til Mac OS 9.x - det lod sig gøre på notes.net indtil for ganske nylig, men ikke længere.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
21. februar 2002 - 09:31 #1
Hvilken version af Notes/domino?
Avatar billede michaelmuffiversen Nybegynder
21. februar 2002 - 20:46 #2
Helst R5 - ellers kan 4.6 til nød gå an
Avatar billede cdelicht Nybegynder
22. februar 2002 - 08:16 #3
OK, har fulgt lidt op på det i mellemtiden. R5 er generelt taget af Trial-download listen fordi R6 er kommet på banen. Derfor skal du enten have et username/pw til Lotus/IBM partner world for at downloade, eller også skal du tage kontakt med din normale Notes leverandør (hvis du har en sådan) for at få en fuld version. Hvis det er til 'skole brug' vil Lotus Danmark sikkert gerne hjælpe også.
Kan du ikke bruge R6 trial istedet? Den understøtter også Mac OS 9.x.
http://notes.net/nfr6download.nsf/f968ed064a87c450852568b9004a8450/23cacfa5932e304485256b58005eab7a?OpenDocument

(PS: Du har oprettet spørgsmålet 2 gange!)
Avatar billede michaelmuffiversen Nybegynder
22. februar 2002 - 16:01 #4
Det er både rigtigt og forkert. De har åbenbart fjernet R5 fra download-listen (selvom den altså stadig står på notes.net som mulige at downloade). Jeg har allerede username/password til notes.net, men når det drejer sig om R6, man kan kun downloade klienten til Mac - ikke designeren.
Til windows derimod kan man få den fulde pakke. Så jeg er ikke rigtigt kommet videre i forhold til spørgsmålet.
Ja, jeg ved godt, at jeg fjumrede lidt, da jeg oprettede spørgsmålet, men jeg ved faktisk ikke, hvordan man sletter det igen - ved du det (spørgsmål uden for pointkategori!!)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
22. februar 2002 - 20:50 #5
Det sidste først ;-) Gå til det andet spørgsmål og lav et svar som du efterfølgende accepterer (du blive spurgt om du vil acceptere/afvise svaret).

Vil du følger linket på downloaded fra notes.net ender du på lotus.com, og her er download muligheden af R5 fjernet. Notes.net og lotus.com er ikke altid i sync da notes.net styres af Iris og ikke Lotus selv. Faktisk linker Lotus' download side til IBM, der i sidste ende styrer hvad du kan downloade. Hos IBM kræver det du har et partner id med pw. Hvis du har et så får du adgang til samtlige gold releases(!), men det er langfra gratis!

Selv om jeg har adgang til et sådan id/pw kan jeg desværre ikke hjælpe dig længere end hertil. Men har du ikke en leverandør du kan gå til?
Avatar billede michaelmuffiversen Nybegynder
27. februar 2002 - 13:00 #6
OK, tak for forsøget. Det lod sig som sagt gøre for ikke så længe siden (lige før jul), men den er åbenbart fjernet nu. Jeg prøver andre veje
Avatar billede cdelicht Nybegynder
27. februar 2002 - 14:17 #7
husk at lukke ved at accepterer et svar ;-)
Avatar billede erik_rald Nybegynder
19. april 2002 - 10:27 #8
Lad mig lige vide, hvis du finder et sted, jeg kan også kun få klienten, ikke designeren R6 til Mac.