Avatar billede klausens Nybegynder
20. februar 2002 - 20:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Optisk trådløs mus

Jeg har en trådløs mus plus at den er optisk.
Mit problem er at hvis jeg eks. kører musen hurtigt fra side til side, så kan den ikke følge med, betyder det at den er for dårlig, og nogle gange står markøren bare og ryster.
Er det mit underlag, er der mon nogle bestemte regler for optiske muse.
Jeg har prøvet at skifte frekvens, skifte mellem USB og Ps/2, jeg har geninstalleret alle driverne.
Forresten kan det passe at når musen er sat til USB, så hedder den "HID-KOMPITABEL MUS" i enhedshåndtering.
Hvis i giver et svar så vil jeg prøve det et par dag, og så melde tilbage.

Specs: 1.8Ghz 512 Ram 40Gb 4USB WIN ME.
MUSEN: Lifetec Lt9470
Avatar billede hyperactive Nybegynder
20. februar 2002 - 20:27 #1
Det KAN være fordi din modtager står i nærheden af andre elektriske komponenter, som forstyrrer signalet.... Prøv evt. at flytte lidt rundt på den.
Avatar billede paaskeland.dk Nybegynder
20. februar 2002 - 20:33 #2
Jeg har selv haft en trådløs mus! Og jeg har fundet ud af: At det det er langt bedre, med en af dem med hale!

/Paaskeland.dk
Avatar billede scb Praktikant
20. februar 2002 - 20:35 #3
Prøv med nye batterier i musen.
Og så kan et lille hår el lign foran optikken også give nogle sære fejl.
-SCB
Avatar billede -simon- Nybegynder
20. februar 2002 - 22:54 #4
gå ind i kontrolpanel>mus>bevægelse og deaktiver acceleration fra, og set hastigheden op eller ned og se om det hjælper
Avatar billede -simon- Nybegynder
20. februar 2002 - 22:54 #5
(minus ...fra...)
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
21. februar 2002 - 03:08 #6
Er det den trådløse optiske fra logitech? den købte jeg osse ...nu ligger den på loftet, det er noget lort til spil og andre ting hvor den skal være præcis. Men jeg ved at hvis du går ind i Enhedshåntering og ser egenskaber for musen kan du lege lidt med præcistionen, men det hjælper ikke meget.
Min flippede osse HELT ud hvis man HURTIGT bevægede den fra side til side.
Hvis du skal ha´ præcisition (stave) er Intellimouse Explorer 3.0 den mest præcise. -simon- har osse ret...det hjalp lidt men ikke meget. Hvis det ER en Logitech optisk trådløs SKAL du have et så hvidt underlag som muligt for at kører optimalt....men det bliver ALDRIG perfekt.
Avatar billede badassjuncker Nybegynder
21. februar 2002 - 03:08 #7
Sorry...så lige at det var en lifetech....
Avatar billede jimse Nybegynder
21. februar 2002 - 09:30 #8
Prøv at gå ind i kontrolpanel/skærm/indstillinger/avanceret/fejlfinding

og sæt hardwareaccelerationen lidt ned.
Avatar billede jj2 Nybegynder
22. februar 2002 - 05:02 #9
>>klausens

Jeg har selv en mus af samme type og den virker perfekt på PS2-porten.
-Som underlag bruger jeg et lag tyndt voksdug som er fastgjort til bordpladen med tape.
-Blanke underlag virke ikke så godt.
-Hvis der ikke er lys i hjulet skulle batterierne være ok.
-Men det er en god ide at måle spændingen, hvis man er i tvivl.
-Modtageren bør placeres i god afstand fra elektriske felter som f.eks. tændt højtaler.
-Bor du i nærheden af kraftige radiosender? -Kan de muligvis forstyrre modtageren?
-Prøv evt. musen på en anden computer.
-Måske er den defekt? -Og så kan du antagelig få den byttet?

MVH
jj2
Avatar billede klausens Nybegynder
22. februar 2002 - 19:09 #10
Tak for det "jj2", min sender står faktisk ved siden af en højtaler, men jeg vil lige prøve det.
Har din haft samme problem, og går den helt amok hvis du kører den hurtigt fra side til side.
Avatar billede redsaint Nybegynder
08. oktober 2002 - 18:01 #11
Jeg har en Logitech Mouseman Wheel (Den blå fætter), og jeg LIDER af det problem.. det er provo I Q3, men jeg har lært at leve med det.. til gengæld er det provokerende med WINXP og Logitech.. Jeg har hele tiden en lille acceleration, og jeg KAN ikke slå det fra under indstillinger! Damnit..