Avatar billede hviid24 Nybegynder
20. februar 2002 - 18:05 Der er 9 kommentarer

HOLD DA' KÆFT HVOR GÅR DET LANGSOM'T. ! Suk.

Kan godt være det ikke er den rigtige rubrik til følgende, men kunne umiddelbart ikke finde en der var mere passende. !
Har dette problem, når jeg bruger / handler aktier på comp. står den og tykker på det mest enkelte i op til 5-10 min., så det er fandedme svært at lave en ordre der kan gennemføres, da kursen konstant svinger og man ikke ønsker at give en overpris.
Jeg har en 1½-2 år gammel Compaq presario 7450, som P.T kører med 475 MHZ (kan vist kører med 600) og den har 64MB(100MHZ) Compaq ram og et GF 2 MX med 32MB grafik'ram.
GÅR UD FRA AT DET ER NOGET MERE RAM, JEG SKAL BRUGE FØR DEN ER TIL AT HOLDE UD.
Kan max kører med 256MB i hver af de 2 ram'porte i følge system.
Er det så godt som alt ram jeg kan bruge til ovennævnte maskine. ?
Hvis der er nogle der har 1 el. 2 brugte 256MB ram til en cirka  pris af 250kr pr. stk (500kr for 2), så er det en 100% handel + point i indlægget.
Hvis der er kommentarer el. andre forslag er de selvfølgelig meget velkommen.
Med venlig hilsen Hviid.
Telefon: 60669012
Avatar billede jonas- Nybegynder
20. februar 2002 - 18:07 #1
Jeg tror nu at 64MB ram skulle være nok, er du sikker på det ikke er deres server der er langsom?
Avatar billede hviid24 Nybegynder
20. februar 2002 - 18:08 #2
Jeg går ud fra at det er bedøvende om jeg bruger 100MHZ el. 133MHZ ram, i så fald er det klart at foretrække 133Mhz , da det evt. ville kunne bruges til en senere comp.
Avatar billede hviid24 Nybegynder
20. februar 2002 - 18:12 #3
Jeg bruger et program, hvor du konstant bliver opdateret fra Børsen / børsmægleren. !
"Serveren" skulle vist være okay
Avatar billede hemning Nybegynder
20. februar 2002 - 18:18 #4
Ja, det er nok en god idé at købe lidt mere RAM, nu da Windows i sig selv sluger mere end 64MB RAM, benytter dine programmer sig af virtuel hukommelse, og det er langsomt! Ud over det, prøv at installere Internet Explorer 6:
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/ie6/default.asp
Det kan rette et par fejl!
Jeg er sikker på at du skal vælge 100MHz RAM, da din maskine ikke kan klare hurtigere!
Håber at du kan bruge det ;o)
PS: Tjek RAM-priser på www.edbpriser.dk siden er perfekt, hvis man skal købe noget!
Avatar billede hviid24 Nybegynder
20. februar 2002 - 19:11 #5
Er igang med at hente Internet Exp. 6 ned,
Comp. er P.T ikke min hjemmebane. !
Har valgt den store pakke standard komponenter, er der nogle bagdele med at have hentet den store, og påvirker den indbakke i @, eller andet af det eksisterende, hvad med den tidligere Exploere med mere, bliver den automatisk slettet. ?
Er der ellers nogle andre væsentlige ting som kunne være af værdi for mig. ?
Avatar billede hemning Nybegynder
20. februar 2002 - 19:14 #6
Hvilket email program benytter du?
Avatar billede hviid24 Nybegynder
20. februar 2002 - 19:24 #7
Outlook exp.
Avatar billede hviid24 Nybegynder
20. februar 2002 - 19:26 #8
Grunden til at jeg nævner det' er at jeg mener at der stod under den store pakke at den ville indstallere ny media / outlook osv.
Kan det ikke passe.
Avatar billede hemning Nybegynder
20. februar 2002 - 19:27 #9
Jeps, bare gør det!