Avatar billede chaunar Nybegynder
20. februar 2002 - 13:57 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Asus AGP-v7100 ingen farver

Jeg har et ASUS AGP-V7100 grafikkort. På mit tv-out er der ingen farver!!!

Jeg har forsøgt følgende:
stort set alle tilgængelige drivers er prøvet af, både gamle og helt nye.

Alle settings er prøvet, både PAL og NTCS.

Jeg kører Svhs-scart. Har prøvet at kører over video og direkte til tv. har også prøvet composite, hvilket ikke virker overhovedet.

Mit eget bud er problemer med makrovision.
Avatar billede karlslund Nybegynder
20. februar 2002 - 13:58 #1
Mit bud er at dit fjernsyn ikke kan tage SVHS via SCART.

Der er ikke macrovision på GeForce med mindre du ser DVD.

Prøv composite i stedet for.
Avatar billede goatshrine Nybegynder
20. februar 2002 - 13:59 #2
karlslund har ret.
Avatar billede zeroxer Nybegynder
20. februar 2002 - 14:01 #3
Men måske er der noget med driveren..
Avatar billede goatshrine Nybegynder
20. februar 2002 - 14:02 #4
nej det er det som karlslund siger.

tro mig.

hvilket TV har du?
Avatar billede foodear Praktikant
20. februar 2002 - 14:03 #5
lytter lige med!
Avatar billede chaunar Nybegynder
20. februar 2002 - 14:04 #6
Mit tv er et denver 28´fra 90 ca
Avatar billede chaunar Nybegynder
20. februar 2002 - 14:05 #7
Det skal måske lige siges at jeg har fået det til at virke før, men under reinstall af win2000 server virkede det ikke mere
Avatar billede goatshrine Nybegynder
20. februar 2002 - 14:13 #8
hmm.. det lyder som om at din TV ikke kan tage SVHS signalet.

det er alt jeg kan sige.

prøv at undersøge om dit fjernsyn understøtter SVHS signal.
Avatar billede karlslund Nybegynder
20. februar 2002 - 14:14 #9
Med SAMME kabel?
Avatar billede karlslund Nybegynder
20. februar 2002 - 14:20 #10
Jeg nægter (umiddelbart) at tro på at dit Denver fra 90 kan tage SVHS.

Havde du skrevet B&O ...

Okay, hent de nyeste nVidia drivere fra http://www.guru3d.com/files/detonator

De hedder 27.42

Installér dem. Reboot.

Gå i Display properties, Settings, Advanced-knap, vælg nView fanen, afkryds Force Detect of Secondary, vælg Secondary (klik på monitoren med 2-tal), vælg Device Settings - Output: TV, vælg så igen Device Settings - Output og vælg COMPOSITE (den står nok på Auto nu)

Så er der farver, og du tvinger kortet til at outputte composite gennem dit SVHS kabel.
Avatar billede chaunar Nybegynder
20. februar 2002 - 14:37 #11
der er stadig ikke farver på, efter ændring til composite og ny driver
Avatar billede karlslund Nybegynder
20. februar 2002 - 14:46 #12
Bekræft at du benytter samme kabel som du har haft til at fungere??
Avatar billede chaunar Nybegynder
20. februar 2002 - 14:51 #13
samme kabel
Avatar billede sila Nybegynder
20. februar 2002 - 15:04 #14
Den skal stå på PAL-B!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede chaunar Nybegynder
20. februar 2002 - 15:07 #15
det gør ingen forskel
Avatar billede karlslund Nybegynder
20. februar 2002 - 15:08 #16
Er dit SVHS kabel måske defekt? SCART stikket sat ordentlig i?
Avatar billede chaunar Nybegynder
20. februar 2002 - 15:12 #17
Kablet skulle være ok, men jeg vil lige prøve et andet for en sikkerheds skyld
Avatar billede desperado Nybegynder
20. februar 2002 - 15:19 #18
Du skal ind i en skummel indstiling og sætte fjernsynet op ...

man skal lede lidt efter det ; )
Avatar billede sshenriksen Nybegynder
26. februar 2002 - 22:44 #19
Når stikket er kørt igennem videoen og til TV'et, har du så ikke en AV knap på remoten. Prøv den indtil du ser det rigtige. Jeg skal igennem to sort/hvid billeder før min får farver.
Avatar billede karlslund Nybegynder
27. februar 2002 - 05:55 #20
Hvad er du nået frem til chauner?

Har du f.eks. en DVD afspiller som du kører SVHS signal fra op til fjernsynet - så kan vi jo verficere at dit TV/indgang/kabel er OK.
Avatar billede verbatim12 Nybegynder
27. februar 2002 - 13:50 #21
har det samme kort, og har haft det samme problem. Det eneste der virkede ved mig var at bruge det gule composite stik i stedet. Gud ved om det er en dårlig sending :-)