Avatar billede doessing Nybegynder
20. februar 2002 - 13:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skærm til Notebook

Jeg har en ( rigtig god ) nootbook på 1Ghz med 512Mb ram og alt andet jeg kunne ønske mig.
Bare er skærmen ikke den bedste, da den 'kun' kan klare en opløsning på 1028X768.
Det er såmen fint for mig endnu, men det kunne godt være at man blev mere krævende med tiden.

Er det muligt at opgradere en notebook med en bedre skærm ??

Min maskine er i øvrigt en ASUS B1 - jeg har prøvet at snuse lidt rundt på deres site, men har hverken fået be- eller afkræftet om det er muligt.

Doessing
Avatar billede cape Nybegynder
20. februar 2002 - 13:41 #1
Så vidt jeg ved så kan man få 1280x1024 til bærbar....jeg har ikke rigtig hørt/set højere....

Så er spørgsmålet om det kan betale sig.....

Det kan godt lade sig gøre. Men det er dyrt.....rigtig dyrt.

Man betale for en ny skærm(mega dyr) også betaler man for de arbejdstimer de bruger på det.

Det er ikke normalt at skifte skærm....

Jeg tror det ville være billigere at købe en ny og sælge den anden....
Avatar billede doessing Nybegynder
20. februar 2002 - 14:27 #2
Det maximale jeg selv har set på en 15' notebook er 1600x1200 - Dell leverer det som standard.
Men det kan altså lade sig gøre at sætte en anden skærm på - skal det også være fra samme producent ?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
20. februar 2002 - 20:01 #3
Det kræver at dit bundkort understøtter den anden skærm, hvilket er meget usandsynligt... Typisk bliver en serie kun produceret med skærme fra en producent.

Teoretisk Ja, men i praksis nej!