Avatar billede chrilles Nybegynder
20. februar 2002 - 13:07 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan lave man en <<Klik her for at indsætte dit navn>> (i en template)

Jeg skal lave en template i word og har set at man kan lave felter som beskrevet i titlen herover.

F.eks. er samme funktion også god at have placeret der hvor der skal stå en overskrift i brevet.

Hvordan laver man den i word - og hvad kalder man denne dunktionallitet. Jeg formoder den er beskrevet i hjælpen til word - men jeg ved ikke hvad jeg skal lede efter.

Det nærmeste jeg har kunne komme er Insert, Field, Fill-In box. Men her kommer der en boks frem. Det skal der ikke. Koden <<Klik her for at indsætte dit navn>> skal simpelthen forsvinde når man klikker på den.

Det var en lang forklaring - så jeg håber jeg har forklaret mig tydeligt nok.
Avatar billede webmiss Nybegynder
20. februar 2002 - 13:13 #1
Prøv denne lille opgave:
Tast CTRL+F9 (2 klammer i en grå boks kommer frem)
skriv "skriv dit fornavn." der i og Tryk F11
Tast END og ENTER
Skriv en masse vrøvl og
Tast CTRL-F9 igen
Skriv adresse deri og tryk F11
Tast END og ENTER

Gem og luk dokumentet.
Åbn dokumentet igen

Tast F11 og du ryger i det første felt, udfyld det ved bare at skrive, Tast F11 igen og du smutter direkte til det næste felt

Hvis koderne melder om fejl så Tryk ALT+F9.

Jeg håber du kan oversætte denne lille opgave til dit eget dokument :O)
Avatar billede webmiss Nybegynder
20. februar 2002 - 13:13 #2
ups det burde være et svar
Avatar billede webmiss Nybegynder
20. februar 2002 - 13:14 #3
og man kalder det tastaturflet
Avatar billede chrilles Nybegynder
20. februar 2002 - 13:19 #4
F11 virker fint - men der står ingen tekst i felterne. Jeg har prøvet med både {indtast navn her} og {"indtast navn her"}. Er der er forklaring på dette?
Avatar billede claus_luchow Nybegynder
20. februar 2002 - 13:20 #5
MS Word 2000 SR-1 (DK)

* Aktiver værktøjslinien "Formularer"
* Placer markøren, hvor feltet skal indsættes
* Tryk på knappen "Tekstfelt i formular" i værktøjslinien
* Dobbeltklik på tekstfeltet for at aktivere feltets egenskaber
* I feltet "Standardtekst" skriver du "Klik her for at ..."
* Tryk på knappen "Ok"

Venlig hilsen

Claus Lüchow
Avatar billede piphans Nybegynder
20. februar 2002 - 14:03 #6
tryk ctrl+F9
Der kommer nu et felt med to tuborklammer
mellem klammerne skriver du macrobutton qqq klik her og skriv
klik herefter på F9

macrobutton beskriver feltets funktion
qqq er bare et navn på en macro der ikke eksisterer
klik her og skriv er det der kommer til at stå i feltet

Feltet macrobutton er beregnet til at køre en macro, men kan altså også bruges lidt alternativt som her

mvh P
Avatar billede chrilles Nybegynder
20. februar 2002 - 15:16 #7
webmiss og claus_luchow - tak for hjælpen. Jeg deler pointene mellem jer. OK.
Avatar billede webmiss Nybegynder
20. februar 2002 - 15:20 #8
Tx
Avatar billede claus_luchow Nybegynder
20. februar 2002 - 15:52 #9
Alle tiders :-)