Avatar billede nik_mayday Nybegynder
20. februar 2002 - 12:30 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

speedstram 5711

jag skal have pc - pc phone til at virke.
mit netværk som er:
TDC proaccessADSL, speedstram 5711 router. en server og 5 ander computer.
men men, nu er det jo sådan at det kun er teledanmrk. der kan rette i routeren, og inden jeg ringer der i,og leger "kloge aage" vil jeg godt vide lidt mere om hvad der skal rettes og om det kan lade sig gøre, og hvordan mit netværk eller skal sættes op.
Avatar billede e.p. Nybegynder
20. februar 2002 - 14:13 #1
Hvis det er til privat brug, og du aligevel skal til at betale alle de penge for at få den konfigureret så kan du ligeså godt bede dem åbne for alt, og så beskytte dig ved hjælp at en applikations-firewall som norton eller lign......

Du vil næsten med garanti opleve en del gange at den skide router spærrer for programmer
Avatar billede nielsvp Nybegynder
20. februar 2002 - 23:53 #2
Du skal finde ud af følgende:

1) Om trafikken er UDP el TCP baseret
2) Hvilken port applikationen benytter sig af.

Umiddelbart kan man i en NAT ikke lave sådan at fx 5 computere svarer på samme port, derfor skal de køre på hver deres port ( indgående )

Det er ikke en god ide at åbne den fuldstændig da software firewalls ikke er det bedste der findes.
Avatar billede nik_mayday Nybegynder
21. februar 2002 - 03:37 #3
jeg har kikket lidt på priser, go fundet ud af men lige så godt kan købe sin egne router.
har kik på en Longshine LCS-883R-DSL-4F, er der nogle der kender til denne og vil den virke på på TDC adslnet.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
22. februar 2002 - 13:50 #4
Hvis den der Longshine Router understøtter ATM så kan den  sikkert godt bruges, ellers ik. Du skal ud af finde en router der understøtter ATM og de er ikke billige. Så bare gør som e.p. siger, få dem til at åbne alt.
Den der Speedtream du har koster feks. ca. 4700 kr på www.edbpriser.dk
Avatar billede nielsvp Nybegynder
22. februar 2002 - 17:45 #5
Medmindre det er en meget gammel installation så skal du ikke gøre som blaster siger, da TDC idag kun leverer med Ethernet grænseflade i enderne af stikkene. Dvs du IKKE skal bruge en ATM router.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
22. februar 2002 - 20:14 #6
nielsvp>> jeg siger ikke han skal købe en ATM router, jeg vil også råde ham til at konvetere til Ethernet.. jeg fortalte bare muligheden om ATM. Men det bedste ville da være at bare få åbnet alt.
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
22. februar 2002 - 20:15 #7
Det er en Speedtream 5711 han har, så det ER ATM.
Avatar billede e.p. Nybegynder
23. juli 2002 - 00:53 #8
Har du fået løst dit problem ........
Husk at lukke spørgsmålet