Avatar billede pek Nybegynder
20. februar 2002 - 10:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

harddisk

Hej
Jeg har problem med at WIN ME ikke kan finde HD nr2.
HD 1 (IBM 40GV)er sat op som device 0 (slave present)
HD 2 (Maxtor D740X) er sat op som slave.
Begge er tilsluttet primary controller.
Bios kan godt finde begge HD og WIN ME enhedshåntering viser at der er 2 HD, men HD 2 har ikke fået tildelt drevbogstav

PEK
Avatar billede diraoui Nybegynder
20. februar 2002 - 10:04 #1
Du skal være opmærksom på at den ene skal være på Master, og den anden som Slave.. Så kører det..
En anden ting. Hvis biosen ikke kan finde dine harddiske, så kan din Windows hellere ik.!
Avatar billede tlaursen Nybegynder
20. februar 2002 - 10:05 #2
Du skal have den formateret først. Men da jeg kender ikke ME, er det svært at fortælle hvordan. Kunne forestille mig at det var noget med en dos boks, FDISK, skift til den rigtige disk, oprette en partition, gå ud af FDISK, genstarte PC'en, formatere d:.
Avatar billede dah Nybegynder
20. februar 2002 - 10:08 #3
det er fordi du har en konflikt som diraoui også siger, det er fordi at begge køre slave, du skal have den hvor dit win me ligger på den skal være master og den anden skal være slave, hvis det er en helt ny harddisk, så skal du lave en fdisk på den så du opretter en partion, og der efter formatere den, så kommer det til at virke
Avatar billede hemning Nybegynder
20. februar 2002 - 10:20 #4
Jeg holder nu mere med "tlaursen" Du har jo selv skrevet at du har sat "HD 1" op som Master, Slave present! Så det skulle jo være rigtigt! Og hvis ikke det var rigtigt, ville du heller ikke kunnet se det, i din BIOS ;o)

Jeg tror det ville være bedst hvis du havde mulighed for at få fat i en Win98 startdisk, hvo du så ligesom "tlaursen" siger, starter "fdisk" vælger din "HD 2" opretter partitionen, husk at vælge at den skal understøtte størst mulig ...! Genstart maskinen - ha' stadig Win98 startdisk i computeren - prøv at skriv D:
Hvis der ikke er noget på den, kan du jo formatere den ;o) Format D:
Så skulle det gerne virke!
Avatar billede diraoui Nybegynder
20. februar 2002 - 10:52 #5
Jeg er hel enig med hvad Dah siger.... Det er det rigtige svar.
Hvis du vil være sikker på at Windows Me ikke bliver formateret, så Brug Partition Magic (Evt. 7.0). Det er simpelthen det bedste program. Det kan købes. Men det er lidt halvdyrt.
Men brug FDISK lige her til at starte med...
Avatar billede diraoui Nybegynder
20. februar 2002 - 10:53 #6
Svar :)
Avatar billede pek Nybegynder
20. februar 2002 - 11:17 #7
Jeg gjorde som tlaursen beskrev og nu funger det, så tlaursen får pointen.

Tak for hjælpen
PEK