Avatar billede nyrup Nybegynder
20. februar 2002 - 09:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

GuildFTP og Type L 8

Hej Eksperter

Jeg har en FTP-server der kører GulidFTP. En af brugerne får en fejl ved upload af gif-filer.

Han ser meddelelsen "unknown type"

Studerer jeg dialogen mellem ham og serveren kan jeg se flg.:
Type L 8
501 unknown type
ÿöÿabor
500 ÿöÿabor command not understood

RFC1123 snakker om Type l 8 som en type til binær overførsel af grafik.

Nogen der kender dette og ved hvordan man undgår det. Det drejer sig kun om en bruger, resten har ingen problemer.
Avatar billede diraoui Nybegynder
20. februar 2002 - 09:53 #1
Hej... Jeg har haft samme problem som dig...
Der var nemlig også en bruger, som ikke kunne uploade nogle zip filer.
Derfor brugte jeg programmet BulletProof FTP-Server kun til personen.
Avatar billede diraoui Nybegynder
20. februar 2002 - 09:55 #2
Her er hjemmesiden til Bulletproof:
http://www.bpftp.com/download.html
Avatar billede nyrup Nybegynder
20. februar 2002 - 10:07 #3
Hvorfor kun til den person? Du kan vel heller ikke køre 2xFTP-server på samme server?
Kan Bulletprof klare type l 8?
Avatar billede nyrup Nybegynder
20. februar 2002 - 10:45 #4
Jeg har downloaded BulletProff, men det er da ikke en FTP-Server, kun en klient?
Avatar billede nyrup Nybegynder
20. februar 2002 - 10:49 #5
OK Jeg fandt FTP-serveren også men den er på http://www.bpftpserver.com
Avatar billede diraoui Nybegynder
20. februar 2002 - 11:40 #6
Virkede det så?? :)
Avatar billede diraoui Nybegynder
20. februar 2002 - 11:41 #7
Svar?
Avatar billede nyrup Nybegynder
20. februar 2002 - 11:45 #8
Serveren ser umiddelbart meget fornuftig ud, men jeg ved endnu ikke om det hjælper.

Hvis jeg connecter via en dos-klient og skriver type l 8 brokker den sig stadig, men jeg ved ikke rigtig hvis ham med problemet gør det.

Har du prøvet med type l 8 i din, og hvad er det der får klienten til at sende den kommando?
Avatar billede diraoui Nybegynder
20. februar 2002 - 14:17 #9
Jeg prøver at gøre det når jeg kommer hjem...
Avatar billede nyrup Nybegynder
20. februar 2002 - 14:20 #10
Takker, det lyder fint.

Har du noget idé om, hvorfor kommandoen Type L 8 afsendes fra klienten?

Iflg. RFC1123 er Type l 8 en type til binær overførsel af grafik, men jeg har checket forskellige FTP-servere i løbet af dagen, men jeg har ikke fundet nogen det vil acceptere det.

Mit gæt er, at det er noget der skal opsættes i klienten - Enig?
Avatar billede nyrup Nybegynder
21. februar 2002 - 09:30 #11
Tilsyneladende kan Bulletproof heller ikke klare kommandoen type l 8, men jeg fik ham med problemet til at teste, og han havde ikke problemet.

Jeg har derfor i aften registreret den og flytte alle brugere osv.

Har du erfaringer med håndtering af disk-quota?
Avatar billede diraoui Nybegynder
21. februar 2002 - 13:37 #12
Ik endnu min ven :(.. MANGE MANGE tak for pointene...
Jeg er også i gang med at få hjælp fra nogle nyhedsgrupper..¨
Prøv denne her side og læs den fra TOP til BUND.
Du vil takke mig endnu mer. Her er den
www.usenet.dk