Avatar billede xo Nybegynder
20. februar 2002 - 03:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bridge

nogle der kan fortæle mig hvad en Bridge er og hvad den laver i på et motherboard?
Avatar billede grunken Nybegynder
20. februar 2002 - 05:09 #1
Bridge = Bro

Skaber forbindelse mellem

cpu---ram---sokler

altså så dataene bliver leveret til de rigtige enheder på de rigtige tidspunkter

-grunken
Avatar billede djernaes Nybegynder
20. februar 2002 - 08:28 #2
Der er mange "bridge"r her i verden. Storebæltbroen er en, PCI brudge er en anden og en WAN Bridge er en treide :)

Mon ikke der er tale om en PCI bridge. Den står for at forbinde bussen og processoren.

Martin
Avatar billede moebius Nybegynder
20. februar 2002 - 09:13 #3
Northbridge og Southbridge er chipsettet.
Southbridgen tager sig af ISA, PCI, osv slots.
Northbridgen tager sig af AGP, CPU, RAM.
Altså, Northbridge er forbindelsen mellem CPU, RAM, AGP og Southbridge!
Og Southbridge er så forbindelsen mellem ISA, PCI, osv og Northbridge til CPU og RAM!
Avatar billede moebius Nybegynder
20. februar 2002 - 09:14 #4
En anden bridge er en gammel udgave af en router.
Altså, et led i et netværk. Som regel mellem Lan og WAN/Internet!
Avatar billede djernaes Nybegynder
21. februar 2002 - 16:58 #5
;) Ikke gammel. Jeg haader egentligt de ord, men Bridge bruges ofte om en switch der er lavet i software og some "bridger" mellem to forskellige linie typer (Ethernet og xDSL). Faktisk er de fleste saakaldte "ADSL Modems" bedere beskrevet some en "ADSL/Ethernet Bridge", da de ikke har noget med modems at goere :)

Martin