Avatar billede columbus Nybegynder
20. februar 2002 - 00:31 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Win XP kan overhovedet ikke starte

Hej

Jeg har fået denne fejl, dog under XP i stedet for win2000: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q298583
Jeg kan ikke starte win xp, heller ikke i fejlsikret tilstand, og heller ikke med "last know"-tilstand.
Jeg har dog dualboot med win2000, så den kan jeg starte, men kan jeg afinstallere programmet herfra på en eller anden måde?
Eller ændre i win Xp's registations database?

Jeg har prøvet at repair fra windows installationen, det virker heller ikke.

Se mere her: http://www.theregister.co.uk/content/4/18741.html
Avatar billede resten Nybegynder
20. februar 2002 - 00:46 #1
Hva har du lavet ?
Avatar billede columbus Nybegynder
20. februar 2002 - 00:47 #2
installeret easy CD creator 5.0
Avatar billede resten Nybegynder
20. februar 2002 - 00:51 #3
Det da mystisk du ikke kan starte op i fejlsikret tilstand.
Hva så når du er på win2k kan du så ikke komme ind i mappen programmer på xp og fjerne easy´CD eller det hjælper nok heller ikke noget
Avatar billede columbus Nybegynder
20. februar 2002 - 00:55 #4
jeg kan godt fjerne mappen, men det er ligesom nogle drivere som bliver indlæst af windows XP , som ødelægger det hele. Programmet skal derfor afinstalleres korrekt, for at få det hele væk, og der er intet afinstallationsprogram i mappen
Avatar billede resten Nybegynder
20. februar 2002 - 00:59 #5
Ja så kan jeg sku godt se det er noget møg hmm tænke tænke.
Har du meget på den partion hvorpå win xp den ligger for det nemmeste vil jo så være at slette den og læg den ind igen.
Avatar billede columbus Nybegynder
20. februar 2002 - 01:08 #6
det ville bare være rart at undgå :-)
Avatar billede resten Nybegynder
20. februar 2002 - 01:10 #7
Det er forståligt nok men jeg smutter lige ind på hylden og lægger mig så skal jeg nok tænke over det til i morgen okey :-) hvis det da kan vente?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
20. februar 2002 - 09:02 #8
Jamen gamle mand, har du brug for hvile, en ung mand under 30 burde ikke have brug for at ligge ned, (hehe) kun en joke resten, håber du finder et svar, problemet lyder spændende.
Avatar billede karlslund Nybegynder
20. februar 2002 - 13:10 #9
Kan du ikke skrive de første 5 linier af den blå skærm din XP kommer med når du booter? Så kan vi nok nemmere "fikse" dit problem.

Det er garanteret noget med en fejl i en .SYS-fil ???
Avatar billede columbus Nybegynder
20. februar 2002 - 16:39 #10
ja det er en fejl i en partmgr.sys
Den har jeg så prøvet at fjerne, men det hjælper ikke, så kommer bare en fejl uden angivelse af noget filnavn.

Jeg har så småt givet mig i kast med en fjernelse og geninstallering af XP
Avatar billede resten Nybegynder
20. februar 2002 - 16:55 #11
ja den mulighed er der også men så får vi jo bare ikke løst problemet desvære men det er nok det bedste og nemmeste.
Avatar billede karlslund Nybegynder
20. februar 2002 - 19:08 #12
Easy way out, igen :)
Avatar billede columbus Nybegynder
21. februar 2002 - 21:54 #13
Okay det var den nemme løsning, men der var ligesom ikke rigtigt andre muligheder. Nu kører det hele næsten som før. Så nu har jeg taget en ghost af det hele til en anden gang.
Jeg synes næsten at 'resten' og 'karlslund' skal have lov at dele pointene hvis jeg får et svar fra resten også
Avatar billede resten Nybegynder
21. februar 2002 - 22:06 #14
Takker :-)
Avatar billede resten Nybegynder
21. februar 2002 - 22:06 #15
Hovsa :-)