Avatar billede coder Nybegynder
22. maj 2000 - 18:15 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

server

01001000 01000100 01001010 !!

Jeg er så småt ved at købe en 512KBit's forbindelse, hvor jeg vil koble en KVII-850 maskine på som server.
- Den kommer vel til at hoste en 50 aktive domæner... Altså hvor udbyderen peger domænerne hen på sub-bib' på IP'en.

Nu har jeg så nogle spørgsmål - for ligesom at sikre at jeg ikke kludrer FULDSTÆNDIG i den.

1) Hvilken software kan anbefales - jeg havde lidt WIN200PRO i tankerne, men ska' jeg bruge noget andet?

2) Hvad kan jeg gøre mht. mails? Er det muligt for mig at sætte svinet op som mailserver også? SELVOM udbyderen kun peger domænerne hen på min maskine??
- I så fald, hvordan pokker gør man det, og hvilken software anbefales?

Ser frem til at høre fra jer.

OG BEMÆRK VENLIGST - at godt nok har jeg eget firma, men røven fuld af penge ... det har jeg desvær' ik'!
(jeg regner med at poste en små 20-25.000 i det hele).
Avatar billede coder Nybegynder
22. maj 2000 - 18:17 #1
01000100 = 01000101 (KIKS!!!!)
Avatar billede engberg Juniormester
22. maj 2000 - 18:30 #2
Du bør nok overveje servicen på http://www.granitecanyon.com Jeg er klar over at det ikke er hvad du spørger om, men her kan du selv styre meget af dit domæne, bl.a. også selv pege domæner hvorhen du vil og også vælge mailserver der!
Avatar billede denniss Nybegynder
26. maj 2000 - 11:09 #3
Du kan vælge at køre Linux, eller som du selv siger w2000. begge ganske udemærket til formålet. dog skal du tænke over hvormange domæner har du om f.eks. 3 år. måske 500 ?, for du kan ligeså godt få det rigtige software fra starten.

Og ja, den kan også fungere som mail server.
Avatar billede kimmbaal Nybegynder
26. maj 2000 - 21:57 #4
Du skal nok vælge serverversionen af Win2000, Win2000Pro er en klienversion.

Hvad mener du med domæner ? ? NT domæner, Web domæner, eller mener du simpelthen klienter med egne IP adresser ? ? ? ?. I så fald kan du vel bruge KVIIen som Proxy (trafik til og fra dit Intranet/LAN til Internet/WAN), WEB, DNS, DHCP, server for hele herligheden (Dit firmadomæne, som du så kan underopdele)(det kan Win2000Server). DVS Din KVII har et IP nummer som udbyderen peger på og så peger den videre til de andre klienter/routere/switche i dit domæne.

KimmBaal
Avatar billede mtilsted Nybegynder
29. maj 2000 - 16:53 #5
Bare lige en advarsel. Husk at tjekke at din 512K/s linie køre 512K begge veje. De fleste 512K/s linier køre kun 128K væk til dig, hvilket er et problem naar man hoster servere.

Martin Tilsted.
Avatar billede jzh Praktikant
30. maj 2000 - 20:25 #6
Ja, jeg mener det samme som Martin Tilsted, man skal passe på!
Avatar billede coder Nybegynder
30. maj 2000 - 23:14 #7
Der var ski' ik' meget hjælp at hente - men I får lidt point alligevel.......
Avatar billede coder Nybegynder
30. maj 2000 - 23:18 #8
Hva' er det nu for noget lort!???

Jeg gav dem kun 20 hver!!!!!!!

De ska' da ik' ha' 133!!!

Latterligt system!!!!!!!!
Avatar billede denniss Nybegynder
30. maj 2000 - 23:33 #9
Forresten pas på netop med at have en web/mail server... at du ikke hænger dig på for meget administrativ arbejde....
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2000 - 21:01 #10
Jeg vil bare lige sige at på cybercity.dk
der må du ikke køre webhotel for ander det er kun til privat brug.....

Og det er 512/128

Hilsen

NeoFrost