Avatar billede r.mad Nybegynder
19. februar 2002 - 23:15 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

fra AVI format til DVD format

Hvordan får jeg lavet én AVI fil om til et format som en dvd afspiller kan læse ???

Har kun almindelig brænder og min datter har en PS2 som hun gerne skulle spille dem på.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2002 - 23:17 #1
Du kan ikke lave den til en DVD medmindre du har en brænder, og så vidt jeg ved skal du købe et program (boot-CD) til din PS2 for at den kan afspille VCD, der er den eneste løsning på dit problem.
Avatar billede -simon- Nybegynder
19. februar 2002 - 23:18 #2
VCD'er kan du brænde med nero burning room :)
Avatar billede r.mad Nybegynder
19. februar 2002 - 23:24 #3
Jeg har Programet Nero burner, men kan ikke huske hvad version det er ? Har den ikke installeret fordi jeg bruger easy cd creator, men er det nødvendigt at få en Boot cd til PS2 for den kan afspille en VCD på PS2
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
20. februar 2002 - 00:53 #4
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
20. februar 2002 - 15:28 #5
Med mindre du har en dvdafspiller som kan læse andre formater end dvdformat kan du gost glemme det, idet du skal ha en dvdbrænder som er nede i ca 3500 for de aller billigste
Avatar billede r.mad Nybegynder
20. februar 2002 - 16:06 #6
Det er jeg lidt ked af at hører, men hvad nu hvis PS2 er monteret med én chip, som man gjorde i den gamle model, er tingene så anderledes ???
PS2 spil, er de i dvd format ???
Avatar billede nitrix Nybegynder
21. februar 2002 - 10:09 #7
filformatet skal være mpg og for at lave en avi fil om til det skal du downloade programmet www.tmpegnc.com. Med det program kan den lave filen om så du kan brænde den. Desværre kommer filen til at fylde det dobbelte bagefter men med www.tmpegnc.com kan du også dele det i 2 dele i "merg & cut"....når du har lavet filen om så kan tage fra 9-45.........timer går du ind i dit brænder program og brænder filen som en video cd (VCD)...så virker det..men din dvd afspiller skal kunne tage vcd

download www.tmpegnc.com

brug nero

brænd det som VCD

og nu vil jeg gerne have mine points tak.....
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
21. februar 2002 - 17:25 #8
Takker for points ..

Nitrix .. mangler du ikke lige en :o) el.lign efter din sidste kommentar? ;o)
Avatar billede nitrix Nybegynder
22. februar 2002 - 19:18 #9
øhhhhhh birgitte...hold nu kæft ik'
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
22. februar 2002 - 23:05 #10
frisk luft skader ikke :o)
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2002 - 17:01 #11
nitrix > klovn...