Avatar billede lars2205 Nybegynder
19. februar 2002 - 20:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Avi fil som texture

Kan det virkelig passe at man ikke får lyden med, hvis man bruger en AVI som texture i 3d max 4.2

Hvad skal jeg ellers gøre !!!!
Avatar billede maxium Novice
19. februar 2002 - 21:03 #1
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. februar 2002 - 23:57 #2
He he... har faktisk aldrig prøvet det selv. Men nej jeg kunne dårligt forestille mig det. Hvis du vil have lyden fra en AVI så gå ind i TrackView og højreklik på "Sound" og vælg "Properties". Trykker du derefter på knappen "Choose Sound" får du mulighed for at vælge forskellige fil-formater der indeholder lyde - der i mellem findes eksempelvis AVI og Wav...

Held og Lykke fra

ZeroHero
Avatar billede alsace Nybegynder
22. februar 2002 - 15:42 #3
Hmmm, det lyder som et pænt sort spørgsmål for mig!?!

Lyd på en texture?

Hvad nu hvis man havde en kasse med 6 forskellige overflader, vil man så høre lyden fra den overflade der peger mod kameraet?? eller vil de alle blive blandet? Eller burde man have muligheden for også at placere et øre (ligesom kameraet og lyskilder) så man vidste hvor man skulle lytte fra... måske spændene ideer til fremtidens 3d modelering / renderinger..

Hehe, bare underlige tanker på en fredag...

-Alsace
Avatar billede zerohero Nybegynder
22. februar 2002 - 16:02 #4
Alsace>> Det med ørene på kameraet er faktisk ikke helt af sporet! Mange firmaer er ved at udvikle en ny version af OpenGL, OpenML (læs nærmere på min hjemmeside www.opengl-delphi.dk ), der skulle have indbygget en 3D Sound lidt ligesom DirectX (bare meget bedere!) - men om diverse firmaer (Discreet, NewTek og Alias Wavefront) vil bruge det i deres modellerings programmer? tjah - det vil tiden jo vise... Hvis du er indehaver af Creative SoundBlaster Live er der et lille program der kan vise funktionen i 3D Sound i DirectX versionen - en ret sjov lille ting at lege med...

God Weekend

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
25. februar 2002 - 18:04 #5
lars2205>> Har du fundet ud af det?
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. marts 2002 - 13:26 #6
du bør nok snart lukke dette spørgsmål :))
Avatar billede lars2205 Nybegynder
19. marts 2002 - 14:14 #7
Har løst problemet premiere
Avatar billede zerohero Nybegynder
19. marts 2002 - 14:29 #8
Du havde nu ikke behøvet at bruge Adobe Premiere, hvis du bare havde læst mit første indslag... :))
Avatar billede lars2205 Nybegynder
19. marts 2002 - 14:32 #9
Premiere var mere præcis og nemmere at redigere end max