Avatar billede speedguiden Nybegynder
19. februar 2002 - 19:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

adsl via netværk

Hey,

Jeg har et stort problem! Jeg har en adsl forbindelse som jeg skal dele via en switch. min computer viker fint, men jeg kan ikke få min mors til at virke jeg har prøvet næsten alt. jeg har dog bemærket en lille forskel på min og min mors compuper. jeg har kørt winipcfg og set at min computer (netværkskort) kører med en PPP ADAPTER, men min mors kører med en selve netværks kortet. Hvordan laver man eventuelt det om? måske er det slet ikke det der er problemet.

vh s.g.
Avatar billede -2000haj Nybegynder
19. februar 2002 - 20:11 #1
Det du skal gøre først..

Når du kikker på din winipcfg.. Så skal der der hvor der står PPP Adaptor der skal være en pulldown menu, i den menu skal du kunne se det netkort.

Nogle informationer som jeg også gerne vil have.

Hvilket firma har du adsl hos ?
Hvilket produkt er det ?
Hvilken router har du med ?
Hvad er din IP adresse (på det alm netkort)
Hvad er din mors IP adresse (på det alm netkort)
Avatar billede speedguiden Nybegynder
19. februar 2002 - 20:16 #2
okay,
1. TDC
2. adsl 256/128 bits fra siemens
3. switch 5 ports nway (billigste på marked)
Avatar billede speedguiden Nybegynder
19. februar 2002 - 20:47 #3
min ip er 169.254.63.86
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. februar 2002 - 06:55 #4
PPP Adapter betyder i de fleste tilfælde at du har (haft) et modem installeret.
Avatar billede speedguiden Nybegynder
20. februar 2002 - 08:19 #5
goulduck>

ved du hvordan jeg vælger mellem PPP ADAPTER og alm nætværkskort. Jeg tror at den skal over på PPP ADATOR. Det kører min egen nemlig med.
Avatar billede speedguiden Nybegynder
20. februar 2002 - 18:34 #6
jeg har lige fået min mors netværk op at køre! Ved ikke præsict hvordan. Men tak for hjælpen alle sammen!