Avatar billede fey.dk Nybegynder
19. februar 2002 - 14:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Udskriv girokort fra webside

En søgning på girokort her på sitet afslører ikke ligefrem om dette spørgsmål er blevet stillet før. Men jeg har brug for at kunne udskrive et girokort fra en webside. Dvs. på en fortrykt faktura/girokort-bane. Er det muligt at kunne formattere en webside så nøjagtigt at man kan være 100% sikker på at beløb, dato m.v. vil blive udskrevet lige nøjagtig i de felter på girokortet de skal være? Og hvad med browserforskelle, lokale printopsætninger, osv. - hvor mange fuck-up faktorer spiller der ind?
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
19. februar 2002 - 14:16 #1
Du skal nok lave det i en pdf-fil for at få det nøjagtigt ok!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
19. februar 2002 - 14:23 #2
Du kan måske også gøre det med en præcis CSS styring, men det er ikke alle browsere der kan li' css, så PDF vil være at foretrække.
Avatar billede grunken Nybegynder
19. februar 2002 - 14:35 #3
Jeg har længe siddet og moret mig med at lave et projekt der skal skrive nøjagtigt ud fra en HP, jeg vil dog sige at en 100% nøjagtig placerig af et element er svært at få....! men det kan som folk siger lade sig gøre med css, men det kræver at de maskiner der skal ud skrive dette er stillet nøjagtigt op med marginer, og det skal du jo forklare dem ! så de tilpasser deres browsers udskriftsopsætning efter dig (eks. skal sidehovede og fod fjernes)....., dette kan gøres via ActiveX, men det er ikke en holdbar løsning, da det efterlader mange huller....

her er der et en side der beskriver nogen css. commandoer til det dokument du skal have udskrevet.....

http://www.eskimo.com/%7Ebloo/indexdot/css/propindex/print.htm

Men vil sige at det er hårdt arbejde!

PDF er en mulighed, men leder stadig efter et plugin der kan lave serverside PDF on the fly uden problemer, måske er der nogen der har erfaring med det ?????

-grunken
Avatar billede altinet Nybegynder
21. februar 2002 - 09:50 #4
Her er noget om at lave PDF fra ASP.
Det kræver en fuld version af ADOBE acrobat, så vidt jeg kan se, samt registrering af to DLL'er på webserveren.

Artiklen er på engelsk.

:-) Lars/Altinet
Avatar billede altinet Nybegynder
21. februar 2002 - 09:53 #5
Ja det kunne jo være jeg skulle skrive linket....
http://www.15seconds.com/Issue/990902.htm

:-) Lars
Avatar billede grunken Nybegynder
21. februar 2002 - 10:06 #7
Lars >

Ret COOL faktisk, men darn det koster en pæn pose guld :), og så kræver vist en samarbejdsvillig host :(

-grunken
Avatar billede fey.dk Nybegynder
28. januar 2005 - 23:40 #8
Øh, det gik lige op for mig at jeg havde dette oldgamle ulukkede spørgsmål. Så for at være fair deler I bare point.

Back then tror jeg slet ikke jeg fik brug for at gøre det jeg spurgte om alligevel, men i dag ville jeg gøre det via PDF generering.