Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 14:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

nettet fryser?

jeg har Netexpress ADSL 256 fra TDC..

det er sat op med en computer som gateway, og klienterne har ingen problemer..

desværre sker der tit det på min gateway (som mine forældre bruger) at nettet fryser..dvs det går i stå, så går der måske 20-30 sek før det går igang igen..

den kører Win98..

nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede allenavnevaroptaget Nybegynder
19. februar 2002 - 14:15 #1
Du mener at hjemmesider/browseren fryser, ikke? Prøv at slå proxy fra. I IE er det funktioner -> indstillinger -> forbindelse -> LAN-indstillinger
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 14:25 #2
Hmm..der er ingen proxy sat til? og det er vel også ligemeget..det er kun på gateway'en det sker.ikke på de andre..
Avatar billede allenavnevaroptaget Nybegynder
19. februar 2002 - 14:42 #3
Jo, men hvis det kun er på en maskine (og så er det egentligt ligemeget om den er gateway) er det sandsynligt. Proxy angiver hvor man søger sine informationer først via www.

Er det kun www der fryser eller er det fx. alt internet, alt netværk eller hele computeren?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 15:04 #4
kun internet..

ved ikke helt med netværk..den har ikke noget spændende liggende :)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 15:05 #5
hmm..der er faktisk et routerprogram installeret på gateway'en..kan det have nogen indflydelse?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
21. februar 2002 - 08:34 #6
hm..intet :/