Avatar billede fgo Nybegynder
22. maj 2000 - 13:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Harddisk

Jeg har fået en 30 GB hardisk, hvor jeg har gousted fra min gl. hardisk til den nye med alle mine programmer.
Q jeg kan ikke køre scandisk ??
den kan ikke læse sidste cluster på C
Avatar billede renny Nybegynder
22. maj 2000 - 13:23 #1
den nye harddisk er defekt.

kom der nogle fejlmeddeleser under formatering

hvis du har mulighed for norton diskdoctor kan den nogle gange redde det
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
22. maj 2000 - 13:34 #2
Husker du at sætte BIOS´s IDE-detect
til AUTO i både mode & cylinders!

Passer det som den finder ? (størelse)

Hvis du har en ældre BIOS, så skal du have et program til at "overtage" BIOS funktionen for IDE-detect.

Hvilket Fil-system kørte du før FAT16, FAT 32, NTFS ... eller ?
FAT 16 har jo 2 Gb som begrænsning pr- partion.

Mads Østerby
Avatar billede steffen Nybegynder
22. maj 2000 - 14:51 #3
Den har været sat forkert da du partitionerede den - i dit tilfælde da du kørte ghost på den.

Så sæt den rigtigt iflg mads' anbefalinger og ghost den igen efter de nævnte indstillinger er sat rigtigt op - så er problemet elimineret.
Avatar billede philiph Nybegynder
22. maj 2000 - 22:34 #4
Jeg har hørt at der er en fejl i scandisk/defrag, så hvis du kører FAT32 og har en meget stor harddisk=mange clusters, så virker scandisk ikke. Det har vist nok noget med mængden af hukommelse at gøre. Det er altsammen noget jeg har hørt fra min hardware-mand, og har aldrig selv haft problemet.

Philip
Avatar billede hanno Nybegynder
23. maj 2000 - 23:54 #5
Start op i Dos og skriv "fdisk /mbr" og du kan køre Scandisk igen...

\\Hanno
Avatar billede kimmbaal Nybegynder
26. maj 2000 - 21:45 #6
Det er ret vigtigt at vide hvilket filsystem du arbejder med på både den nye og den gamle HD. Hvis du har ghosted en HD i et andet format end den nyes kan der opstå problemmer.. Især ved NTFS. Prøv at installere et styresystem lige efter formateringen og se om det virker... GHOST er jo ikke ligefrem beregnet til at anvende på fremmede systemer, men kun på det system du ghostede eller identiske...

KimmBaal