Avatar billede hallo Nybegynder
22. maj 2000 - 12:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adaptec 2904 CD scsi kort

Jeg har nettop købt et nyt SCSI kort til min ny PC. Kortet er et Adaptec 2904 CD scsi kort. Indter har jeg en SCSI brænder koblet på, og eksternt har jeg en Mustek scanner.

Jeg installerede det med brænder koblet til. Det gik fint nok, og den brænde rogså perfekt.
Men ligeså snart jeg sætter scanneren til, finder Windows ikke brænderen mere. Desuden kan jeg helle ikke scanne når brænder er sat til.

Hvad er der galt ???
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
22. maj 2000 - 12:48 #1
SCSI skal termineres rigtigt - og
SCSI ID skal være forskelligt.

Jeg vil mene at din termninering er ok, men tjeck om begge er termineret (on).
I dine manualer står der hvordan de skal termineres.

SCSI ID, SKAL være forskelligt (0-7).
Se også i manualen hvordan det skal gøres. Jeg vil tro at det er nemmest at ændre det på din scanner-

Vh. Mads Østerby
Avatar billede hallo Nybegynder
23. maj 2000 - 22:21 #2
Enhederne terminere sig selv, det samme gør kortet. De har også forskellige SCSI ID, og jeg har prøvet med flere forskellige
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
24. maj 2000 - 09:03 #3
Enhederne terminerer sig selv ? Hvad mener du med det ?

På scanneren sidder der vel en ekstern SCSI-terminator. Og på brænderen skal en jumper sættes rigtigt.

Det skal virke. Det gør det for mig.:-)
Avatar billede dreddypaw Nybegynder
25. maj 2000 - 10:36 #4
Adaptec 2904 er et skidt kort...
Det er et meget ringe kort.
Køb et 2930. Det kører perfekt.
Avatar billede kimmbaal Nybegynder
26. maj 2000 - 21:34 #5
Typisk kan autoterminering slås til og fra, prøv at undersøge om det er tilfældet.
Måske er termineringen på scanneren defekt og du  skulle prøve at få den undersøgt hos forhandleren eller prøve at sætte et scsi produkt mere i røven af scanneren og se om det ændrer noget.

KimmBaal
Avatar billede hallo Nybegynder
28. maj 2000 - 14:50 #6
Det viste sig at være kablet, jeg brugte et SCSI -Zip kabel, da jeg satte et SCSI-SCSI kabel på, virkede det perfekt