Avatar billede asogaard Nybegynder
19. februar 2002 - 12:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Exchange foredrag..

Ak.. nu skete det, jeg er blevet bedt om at holde et 2 timers foredrag omkring MS Exchange, nu er problemet bare at jeg ikke ved hvor jeg starter.. hvilke punkter bør jeg have med???????

Hvad i alverden skal jeg snakke om i 2timer???

jeg kan snakke om både 5.5 og 2000..

Mvh
Anden
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. februar 2002 - 12:54 #1
Du kan jo starte med E-Mails historie og vækst op gennem årende, Derofr har man behov for en mail server

Udbyderens mail Contra egen mail server

Exchange instalatiom
Exchange start
Exchange vedligeholdelse
Exchange Crass, hvad gør vi nu
Exchange nu og i frmetiden, Hvad vil du mene de nye versioner af Exchange vil byde på

Spørgsmål om Exchange

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. februar 2002 - 12:55 #2
BTW kan du så ikke lige hjælpe mig med et Sp om Exchange *GG*
Min er lidt i hårknude

MC
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. februar 2002 - 13:05 #3
Evt. kunne du også snakke om det Exchange kan som andre messaging-systemer ikke kan...
Avatar billede asogaard Nybegynder
19. februar 2002 - 13:41 #4
Problemet er at dem jeg skal holde fordrag for er tekniske og har ikke lyst til at høre om fortid/fremtid, men eksempelvis hvordan sikre man exchange mod hacking?. og andre tekniske ting... hvad kan jeg fortælle der?...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. februar 2002 - 14:01 #5
Hvor meget ved du om Exchange... der må jo være en grund til at du bliver sat til at... :)
Hvis jeg skal være lidt hård ved dig, er der heller ikke nogen der har lyst til at høre et foredrag fra een der ikke ved hvad han snakker om... Man skal ha' en reel viden før man kan give den videre...
Sådan er det desværre...

Du må endelig ikke misforstå det, men du kender det sikkert selv... :)
Avatar billede asogaard Nybegynder
19. februar 2002 - 14:09 #6
Jeg er Exchange Admin på omkring 25-30 server, 5 cluster og lidt småkager.. så jeg har styr på tingene problemet er Hva' fanden jeg skal snakke om, jeg er ikke verdensmester i at laver powerpoint præsentation hvis i forstår hvad jeg mener, hvad er interesant at høre om???
Avatar billede isl19960 Nybegynder
19. februar 2002 - 14:52 #7
Er det nogen der kender noget til mail-servere i forevejen ?

ok - så er du en haj til det... ;o)
Avatar billede dtn Nybegynder
19. marts 2002 - 10:24 #8
asogaard, har du så styr på hvordan man sætter 2 Exchange 2000 servere op til og synkronisere hinanden gennem en VPN?
Avatar billede celzo Nybegynder
18. december 2002 - 15:02 #9
Google! skriv exchange presentation +.ppt og rip der. =)

C=
Avatar billede isl19960 Nybegynder
18. december 2002 - 15:08 #10
Hov - hvordan var det lige at det gik til at der blev give point så hurtigt ???